Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strul igen med Konica och Jaguar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jaha, nu var det dags igen för lite strul.

Har installerat Jaguar på min mac nu ( ) men när jag kopplar in min Konica 400 ( ) så händer absolut ingenting. Det blir lite ström i kamerna men ingen bildimport från kameran. Det dyker inte ens upp något på skrivbordet. Startar iPhoto men det finns ingen kamera ansluten.

Jaha, vad gör man? Slänger kamerna eller datorn i väggen? Eller finns det bättre sätt att lösa detta. Är det kanske så att Konican inte har stöd i Jaguaren? Är det så illa?

• Oregistrerad
  • 2002-12-20 11:49

Min konica 310 funkar prima i jaguar.. KOpplar bara in den och vips startar iphoto upp och man kan importera bilderna. Konstigt att den inte ens dyker upp på skrivbordet. Det är inte nått glapp i kabeln eller i nån av usb portarna.

/Johan

Låter skumt men funka ska det!

Jag kör OSX 10.2.2 på en PB titan och Konica KD-400Z med USB kabel. Det medföljande MM kortet kommer upp som en hårddisk och iPhoto hittar direkt. Kan även använda Photoshops Browser funktion direkt in i kameran.

Kolla kabeln, kontakten i kameran är lite vek. Kolla också USB portarna. Jag har Logic key, mus och CoreMidi driver mot en Oxygen8 igång samtidigt på USB och trots allt och hubb så fungerar kameran så ge inte upp!

Ett tips när du har det rullande är att inte stänga av kameran eller dra ur kabeln utan att ha slängt ikonen på skrivbodet först. Stackars OSX hamnar i tung tänke-snurra annars..

Nu har jag installerat uppdatering 10.2.3 och nu fungerar det utmärkt igen, puh. Blev lite orolig där ett tag.

Jag har ingen aning om vad som kan ha strulat. Men nu är det löst i alla fall (för den här gången åtminstone).

1
Bevaka tråden