Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Mailen i inboxen försvann!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-07 17:09

Jag använder Mac Mail och senaste OS X. Jag bytte igår webbhotell och flyttade över min domän robertk.se och e-postadress till det nya webbhotellet och skapade nu i Mac Mail ett nytt mailkonto och kunde ladda ner nya mail.
Nu tog jag bort det gamla kontot i inställningar för jag tänkte att den har jag ingen nytta av.

Då ser jag att alla mail i inboxen som kommit fram till igår (med gamla kontot) har försvunnit!
Ångra-funktionen är disabled. Papperskorgen innehåller inte inboxen. Och i /Bibliotek/Mail/ så hittar jag (se bifogad bild) bara en liten fil i inboxen och det lär ju vara nya mail, den går heller inte att importera till Mail när jag försöker.

Är det verkligen så dumt att det inte går att få tillbaka dessa mail? Jag hoppas inte det..

Vilken typ mail-konto var det? POP eller IMAP?

Kanske finns mailen kvar på servern. Lägg till kontot igen och se om mailen finns kvar. Om det är så kan du dra mailen till en annan mapp än Inboxen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-07 23:19

Det var pop-mail. Nej, tyvärr finns inget kvar på servern (har kollat i webmailen) , jag hade den inställd på att alltid ta bort mer än ett dygn gamla mail.

Jag vill också ta bort ett konto men behålla e-posten. När jag avaktiverar kontot i inställningar försvinner mina >10000 e-post i det kontot. De kommer tillbaka när jag aktiverar kontot igen. Om jag försöker dra över e-posten till en ny mapp, typ "arkiv" så får jag "Fel. Kunde inte osv.". Går det att arkivera det på något sätt? Vill ju förstås undvika att bli av med 10000 e-post som jag vill spara...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-28 22:04

Konstigt att du inte kan dra över mailen till en ny mapp, däremot borde kunna exportera dom och sedan importera igen.

Ursprungligen av RobertK:

Konstigt att du inte kan dra över mailen till en ny mapp, däremot borde kunna exportera dom och sedan importera igen.

Ja visst är det. Det skall gå enligt menyval men ger felkommando även om jag väljer "flytta till". Kanske är det för många 10000 men även om jag försöker flytta över ett efter att jag har flyttat över ca 3000 så går det inte? Hittar inte någon exportera i min mail? Finns det verkligen en sådan funktion?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-30 01:32

För många mail?

När jag nu gjort en forward till mail från hotmail så laddar mail hem 3681 mail som står som olästa men inte syns i ngn mapp. står att de är sparade på servern i INKORG.
vill dels kunna se mailen, dels kunna åtminstone markera de som lästa

hur göra?
vad har hänt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-29 00:20
Ursprungligen av RobertK:

Jag använder Mac Mail och senaste OS X. Jag bytte igår webbhotell och flyttade över min domän robertk.se och e-postadress till det nya webbhotellet och skapade nu i Mac Mail ett nytt mailkonto och kunde ladda ner nya mail.
Nu tog jag bort det gamla kontot i inställningar för jag tänkte att den har jag ingen nytta av.

Då ser jag att alla mail i inboxen som kommit fram till igår (med gamla kontot) har försvunnit!
Ångra-funktionen är disabled. Papperskorgen innehåller inte inboxen. Och i /Bibliotek/Mail/ så hittar jag (se bifogad bild) bara en liten fil i inboxen och det lär ju vara nya mail, den går heller inte att importera till Mail när jag försöker.

Är det verkligen så dumt att det inte går att få tillbaka dessa mail? Jag hoppas inte det..

När du tar bort ett konto kommer en varning upp, där det står; alla dina brev kommer förloras. Jag tror inte den skojar, tyvärr..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-19 19:22

Det är ju strul med comhems mail sedan 2 dagar...

Provade att lägga in mailkontot igen - funkade inte.

Men, när jag gjorde ett nytt konto med samma uppgifter försvann alla dess mail!

Hjälp. Hur får man dem åter???

1
Bevaka tråden