God kväll 99mac, jag har testat en del spel på min iBook G4 (1.2, 512MB, etc) och finner att vissa glider helt okej och vissa är helt katastof, beroende på dåliga portningar eller bara att iBooken inte är något fartmonster. Jag tänkte iaf att vi skulle göra en lista på spel som fungerar (hyfsat) och på spel som är helt värdelösa att spela.
Spel som går att spela;
-Warcraft III inkl. TFT, tack Blizzard för att ni släpper dem till mac också! Inga problem att spela.
-Max Payne (ettan), glider på bra om man inte kör högsta inställningar. Mycket bra spel också.
-Quake III, kanske spelet som fungerar bäst på mac. Till och bättre än på PC har jag hört.
-Robin Hood (...heter något mer), helt okej!
-StarCraft, Godzilla säger att det fungerar great på en G3 800 så det är lugnt.
-Call of Duty, tack Andersson
-Baldurs Gate II, tack Andersson
-Civ III, tack Andersson
-Age of Empires 2
-Age of Mythology
-Neverwinter Nights
-Fallout 2
-Myst IV
-Close Combat - First to fight, fungerar helbra på min ibook (r9200, 768MB och 1.2GHz)
-Jammin Racer, glider på utan problem.
-Lugaru, ska fungera bra.
Spel som inte går att spela (förstörs av för dåligt glid);
-Ghost Recon, på tok för krävande.
-Splinter Cell, i 640 med allt på low så är det fortfarande för dåligt glid.
-Wolfenstein ET, glider bara för dåligt. Ska man dessoutom spela MP så vill man ha bra glid för att kunna hantera vissa situationer vilket det inte har med ett R9200 (i mitt fall iBook G4 1.2GHz, 512MB)
-Superhjältarna (The incredibles), helt ospelbart. Typ 10fps i 640*480. Katastrof.
-Black Hawk Down vågar jag inte ens testa då det kräver 64MB vram.
-Sim City 4 (inkl. Rush hour), funkar - men hackar rejält när man ska scrolla runt. Förstör för mycket, mer eller mindre ospelbart.
Vore jättekul om ni skrev vidare på min lista så kan jag uppdatera min lista efter hand, kan vara trevligt om man letar spel.
Mvh
Benjamin Larsson