Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad heter programmet? (ta bort program)

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är så att jag sitter här med xampp men skulle behöva ta bort det då jag tänker prova Mamp. men om jag tar bort mappen i "program" så är jag rädd för attt det fortfarande kommer vara kvar filer som synns när jag kommer inte på "localhost". Men jag minns att det fanns ett bra program för att ta bort det med. Minns inte vad det heter bara. Någon som vet?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-30 20:58

appzapper is the thing you need!

Ursprungligen av atomlab:

appzapper is the thing you need!

Ett kostnadsfritt alternativ är AppDelete. Men som sagt så ska det inte behövas i fallet xampp.

AppZapper är löjligt enkelt och bra
Fick dock en fråga från en kompis - hur tar man bort AppZapper?

Xampp ska inte lägga några filer utanför sin egna mapp, och har en undermapp till den som www-rot. Att Mampp skulle använda samma mapp är väldigt otroligt.

Man drar det till papperskorgen och tömmer.

Misstänkte det svaret, men då kan man ju likväl göra det med andra program också?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-01 23:50

Jovisst, det kan dock bli skräpfiler över. Avinstallera 50 program så har du 1 gb av skräp

Ursprungligen av daniels:

Misstänkte det svaret, men då kan man ju likväl göra det med andra program också?

Självklart, men det AppZapper gör som inte papperskorgen gör är att ta bort alla inställningsfiler, ev. stödfiler nån annanstans och _allt_ som har med programmet att göra. Drar man programmet till papperskorgen så tas bara själva programfilerna bort som ligger i "paketet".

Förstår precis vad ni menar.
Men skall jag utgå från att AppZapper inte har andra inställningsfiler och dyl. på andra platser, utan att allt tillhörande ligger i paketet?

Gör en filsökning på AppZapper. Då ska alla eventuella filer dyka upp.
Inställningsfiler slutar normalt på .plist.

Allt har en lösning.
Ska meddela det till min goda vän

Att söka på programmets namn fungerar för övrigt bra även i de flesta andra fall.

CleanApp verkar vara bättre på att hålla koll på vilka filer som skapas av ett program. Känns som klart bättre alternativ är AppZapper.

1
Bevaka tråden