Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac G5 - Samsung LE40R5

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borlänge
  • 2006-12-17 20:31

Hejsan !
Jag skall införskaffa en kabel så jag kan ansluta Imac G5 till min Samsung LE40R5.
Enl instruktionerna står det egenligen bara "video adapter", det står att med denna adapter kan man ansluta bildskärmar med VGA ugångar, men det står inte vad min utgång heter. Är det Mini-DVI ?

Här kommer bilder på hela köret, utgångar på Imacen, Samsungen och instruktionsboks anvisningar.

Jag länkar då bilden är rätt hög upplösning.
http://www.goodfellah.se/Test/kablar.jpg

Jag har enligt information från 99mac fått reda på att man kan koppla miniDVI-DVI-HDMI, kan detta stämma. Då jag har en HDMI ugång s kanske det blir bättre kvalite ?

Vad ska jag ha för kabel för att få den bästa möjliga bild på min LCD tv ?

Mvh
Varro

• Oregistrerad
  • 2006-12-17 21:24

Om jag inte missminner mig så har iMac G5 Mini-VGA ut. Du kan alltså inte plocka ut DVI-signal från den.

Det du behöver är en Mini-VGA>VGA adapter:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/6894046/wo/qI533h1OgFqq2s4Rvg42E2KKX0X/3.0.21.1.0.8.25.7.11.1.3

Du behöver också en VGA-sladd.

/P

försökte googla för jag blev så nyfiken och det verkar stämma vad jag såg direkt från google... minivga ut. Var inte det lite snålt? DÄRAV kan du inte använda dig av ditt hdmiingång på tvn (fast den var nog redan upptagen iaf)... annars dvi>hdmi är direkt kompitabla bara det att dvi skalar bort ljudet.

• Medlem
  • Borlänge
  • 2006-12-31 12:47

Tycker det var mkt snålt.
Hade ju vart gött med DVI iaf.

Sånt man får leva med.
//Varro

Kan glädja dig med att du inte behöver gråta allt för mycket för att du bara kan göra VGA, nämligen så att det finns inget officiellt stöd att köra DVI (dator) -> HDMI på samsungs TV-apparater.

Det går med lite knep att få igång det och det krävs ännu mera knep och lite tur för att göra det pixel-mappat.

1
Bevaka tråden