Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor om Nokia N73 Music Edition

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-12-31 11:10

1. Hur uppdaterar man firmware med mac?
2. Varför kommer min telefon inte ihåg snabbuppringningar. Jag tilldelar knappar, men de försvinner efter omstart. Vad göra?

du måste ha windows för att kunna uppdatera firmwiren, tyvärr.

• Oregistrerad
  • 2007-01-03 21:41

Jag använder paradoxalt nog inte N73:an som musikspelare, uten en iPod, men hur funkar det enligt er? Någon som kör den?

• Medlem
  • 2007-01-15 23:56

Hej! jag går i köptankar.
...Men undrar om man kan droppa mappar med musik direkt i roten på minneskortet mountat via usb och därmed få spellistor? Eller fattar N73 inte mappstrukturen så att man är tvungen att lägga alla låtar i en enda stor hög?
(då köper jag en ipod istället...)

jättesnällt om nån kan svara på denna fråga och gärna berätta lite mer om hur N73 musicedition funkar med mac.

(finns det flightmode på den förresten?)

• Medlem
  • 2007-01-22 14:05

Haloj, någon som har Nokia N73, som kan hjälpa mig med frågorna ovan?

Vore ytterst tacksam!

• Medlem
  • Järfälla
  • 2007-01-22 17:21
Ursprungligen av oee:

Hej! jag går i köptankar.
...Men undrar om man kan droppa mappar med musik direkt i roten på minneskortet mountat via usb och därmed få spellistor? Eller fattar N73 inte mappstrukturen så att man är tvungen att lägga alla låtar i en enda stor hög?
(då köper jag en ipod istället...)

jättesnällt om nån kan svara på denna fråga och gärna berätta lite mer om hur N73 musicedition funkar med mac.

(finns det flightmode på den förresten?)

En N73 fungerar på samma sätt som en iPod vid musikorganisationen (och en hel del andra spelare), dvs. den använder idtags för att organisera musiken.
Du kopplar in den via USB den dyker upp som en flyttbar enhet, du slänger då bara över musiken till "Sound" katalogen (spelar ingen roll om det är i mappar eller utan). Jag brukar bara öppna iTunes, markera de låtarna jag vill ha och dra över de till N73an.

Första gången du startar musikspelaren efter att ha lagt in låtar så behöver du välja att uppdatera musikbiblioteket (tar ca 1min för en 40 - 50 låtar).
Efter uppdateringen är det bara att välja Genre, artist, album eller liknande när du ska leta fram musiken. Du kan även skapa spellistor direkt i mobilen, låt säga att du vill ha fyra olika artister i en spellista (eller whatever). Då markerar du bara dem och skapar en ny spellista..

Om du vill ha en spelare som använder mappstruktur som organisation så finns dessa att ladda hem/köpa.

Denna kostar ca. 200kr:
http://my-symbian.com/s60v3/software/applications.php?faq=14&fldAuto=177

flightmode finns och är en profil som heter "Offline".

• Medlem
  • 2007-01-22 17:34

Grymt!
Tackar så jättemycket! Det verkar ju helt fantastiskt. Ska beställa en nu med en gång! Orkar inte vänta på iphone längre....

1
Bevaka tråden