Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine + Logic Backup

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-12-31 15:36

Ja, som ni vet så är ju OSX 10.5.0 Leopard på gång. Och där är det med en finurligt program som heter Time Machine. Ni som vill veta mer om det: Time Machine
Nån som vet eller har nån aning om hur det kommer att funka med Logic (även andra musikprogram)?
Det jag undrar över är hur Time Machine fungerar. Time Machine ska ju göra automatisk backup på det man vill att den ska göra. Då är ju frågan. Gör den backup varje dag, eller är det nåt man ställer in? Eller går det att typ "klicka på knappen" backup? Så kan man gå och ta en fikapause under tiden.
Sen är ju frågan, varje gång den gör backup, skriver det en ny fil eller skriver över den befintliga? Med tanke på att man kan gå in dag för dag bakåt i tiden.

Jag menar, om jag lägger en gitarr i januari, och sparar. Sen så kanske jag lägger om gitarren i maj. Kastar den gamla och sparar på nytt. Men så ångrar man sig i oktober och man vet att man har kastat filen. Då ska det ju bara vara att klicka på time machine, gå tillbaka i januari och hämta hem den.
Då är ju frågan. Om den sparar ex. varje dag så lär det ju bli sjukt mycket kopior av samma gitarr under ett år. 365 guror. Då har man ju snart ingen backuphårddisk kvar. Eller är det så att det bara görs backup så fort filen ändras?

Många frågor där. Nån som vet nåt?
Tacksam för svar// Kill

Man kanske skulle bränna ner på dvd ändå

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-31 16:40

Det är alldeles för lite info om det hela än, och det finns delade meningar om hurdant Time Machine kommer att backupa saker. Jag tror att vi helt enkelt väntar tills MacWorld Expo och ser vad Steve har att säga där.

Det är ganska klart hur Time Machine fungerar. Varje midnatt (du kan ändra till ett annat klockslag) görs en kopia av alla filer som förändrats sedan förra säkerhetskopieringen till volymen som Time Machine använder.

1
Bevaka tråden