Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

webb-kamera

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-01-07 08:44

Vet inte om detta är det rätta forumet....
Har sett att det finns några webbkameror för pc som säljs med programvara för rörelsekänslighet. Ett sätt att "larma" kontor eller hem så man får bildbevis om någon går in. Har inte sett något för mac, någon som vet någon webbkamera med liknande program för mac??

Martin

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-01-07 10:44

All mjukvara till webkameror som jag har använt har haft den funktionen. Inte tillsammans med kameran, utan med mjukvara som laddar upp bilder till en ftp.

Oculus mfl.

Hakar på tråden med en liten okunnig fråga bara...... Kan jag göra min DV-kamera (Sony pc110) till webkamera för konferenser å sånt? Vad behöver jag för mjukvara?

Anders

Prova programmet Oculus, det kan iaf trigga på rörelser, vet inte vad den kan göra sen dock.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Martino:
Vet inte om detta är det rätta forumet....
Har sett att det finns några webbkameror för pc som säljs med programvara för rörelsekänslighet. Ett sätt att "larma" kontor eller hem så man får bildbevis om någon går in. Har inte sett något för mac, någon som vet någon webbkamera med liknande program för mac??

Martin

Ett program som gör just det du beskriver och som funkade till mac var Connectix Digital Radar. Det följde med en Quick Cam 1998 eller för för $30 . Jag kollade dock nyss på deras webb och de verkar inte ha programvaran kvar.

Hittade dock en recension påDigital Radar

Den bästa programvaran i mitt tycke är CoolCam som har det man vill ha. Mycket bra programvara, väl värd att betala 20 dollar för.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Anders Ingelstam:
Hakar på tråden med en liten okunnig fråga bara...... Kan jag göra min DV-kamera (Sony pc110) till webkamera för konferenser å sånt? Vad behöver jag för mjukvara?

Visst inga problem. Koppla upp din kamera, installera lämplig programvara (CUseeme, iVisit, VC (Videochat)) och rocka på.

Problemet är att vissa kamerar stänger av sig efter X antal minuter av overksamt läge...kanske din kamera klarar av att förbigå det via nån inställning...vet ej.

Testa på.

Citat:

Skapades ursprungligen av: - Daniel Eriksson -:
Visst inga problem. Koppla upp din kamera, installera lämplig programvara (CUseeme, iVisit, VC (Videochat)) och rocka på.

Problemet är att vissa kamerar stänger av sig efter X antal minuter av overksamt läge...kanske din kamera klarar av att förbigå det via nån inställning...vet ej.

Testa på.

Låter skitbra! Var får man tag på avnstående program? Finns de att hämta på nätet?

/JO

• Oregistrerad
  • 2002-01-11 08:05

Jag verkar ha en webbkamera som inte tar något av dessa program ni rekomenderar. Jag har en Creative webcamgoplus http://webcam.creative.com/products/webcamgoplus/ och den har fortfarande bara betadrivisar sedan 2000 och företaget verkar inte ha intentioner att uppdatera dom. Har varit i kontakt med dom om bla x och att det är vissa problem under 9.2.2.

Vad har ni då för förslag till webcamera? Som funkar under både 9 och X, funkar med tex oculus programvara?

Martin

[ 11-01-2002: Meddelandet ändrat av: Martino ]

Finns det nån webkamera alls som har drivisar till OSX än? Min Philips ToUcam Pro har det inte.

Hmm har den Philips kameran äns drivisar för OS 9???... visste jag inte.. har en sån som jag vann en gång men jag har aldrig fått den att funka.[/LIST]

1
Bevaka tråden