Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDvd funkar inte på min nya G4 HJÄLP!!!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihop!

Har precis köpt en G4 867 med superdriven.
Det skall vara installerat en iDvd enligt den info jag hittar men när jag försöker köra det programmet får jag bara felet att "Programmet stöds inte i Classic mode"...
Någon som har koll på detta ? Det går inte att hitta installationsprogrammet på någon av de medföljande CD.na eller ladda hem det på nätet.

Skall man skaffa ett annat program då ? Det verkar ju inte som om Apple vill att jag skall använda deras ???

mvh Thomazonka (som bränt åtskilliga dvd på PC utan några problem)

  • Medlem
  • 2002-01-07 17:41

iDVD för OS 9 funkar inte att köra i Classic-läge om det är det du försöker göra. Använd OS X-versionen, den borde ha följt med, eller starta om i OS 9. Kanske ligger det på en av de CD-skivor som följde med datorn?

iDVD 2 för X är mycket roligare än gamla 1:an!

Det märkliga är att iDvd är optimerad för mac os 9 enligt systemkraven.
Kan ej starta den i mosx:et för den drar igång classicläget direkt.

Har hämtat hem en uppgradering på iDvd men den kan inte uppdatera mitt prg heller...
Verkar som om det är lika bra att installera om hela skiten...

Har du verkligen iDVD 2? Jag fick beställa min uppgraderings CD, den går inte att ladda ner. 2:an fungerar vad jag vet endast i X.

/John

precis... Det är det jag inte har...
Det verkar som om det endast är en uppdragering från iDvd2 till iDvd2.?? typ... (jag är ute på hal is nu för jag har ingen aning om vad jag gör längre...)

Får försöka bränna på PC:n tills vidare men det känns som om man blivit lite blåst på konfekten med superdriven.-

Det är ju väldigt svårt att bränna skivor om programmen som medföljer inte fungerar och dessutom inte går att lokalisera på någon skiva för om installation - och dessutom ej går att ladda ner..

Känns som om det finns mycket kvar att ge...
Men eftersom jag inte brukar ge upp så hoppas jag att jag klurar ut det så småningom...

Jag tror att det är så här: iDVD 2 är en helt ny cd som skickas från apple, ev medföljande i nyare superdriveutrustade datorer. Till den finns det en uppdatering som går att ladda ner men den löser bara lite småbuggar. CD:n med IDVD 1 är inte nödvändig för att inst iDVD 2. iDVD 1 är för Mac OS 9, iDVD 2 fungerar endast med 10.1 Om det står iDVD 2 på din medföljande skiva så har du fått rätt!

Vet inte om du blev klokare av detta?!

/John

[ 08-01-2002: Meddelandet ändrat av: johnnie2times ]

  • Oregistrerad
  • 2002-08-28 16:38

Pratade för första gången sedan 1984 direkt med Apple på Irland. Det första Cecilia öppnade med, innan jag framfört mitt ärende, var att det kostade pengar eftersom datorn var mer än 90 dagar gammal.

Nu var det så att iDVD för OS X inte hade följt med min 867 G4 med Superdrive. Först när jag hotade med Allmänna Reklamationsnämnden besvärade man sig om att göra undersökningar. Cd’n med iDVD 2 är nu på väg utan avgift eftersom Apple hade missat. Jag lyckades även få supporten att förstå att jag inte skulle betala eftersom de missat.

Apples uppträdande i dag har för mig sänkt värdet på varumärket betydligt och supporten levde upp till den skrämmande beskrivning som min gode vän Sven gett mig.

Det lönar sig att lyssna på kunden innan man tar betalt eftersom man slipper den här typen av publikationer. Skäms Apple.

/Björn

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-23 21:31

kul att vara med

Bra att mac-ägarna har en livskraftig förening som kan hjälpa till att få macen att fungera ännu bättre. Återkommer med såväl tips som frågor.
Tom

1
Bevaka tråden