Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhetskopiera en Mac-disc i Win XP?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick nya OS X install-skivor från Apple för ett tag sen. Dessa var märkta "Replacement DVD" och var ej original, utan DVD-skivor med printad label på. Min MBP gillar inte alls dessa skivor; Ibland läser den dem - men oftast stöter den på något fel. Det är också kämpigt att få ut dem ur driven, då labeln gör dem rätt tjocka... Känner igen detta... för ett gäng år sen, då jag lekte med att göra egna labels - en del CD-spelare gillade dem inte alls... Hur som helst... Jag har tillgång till en PC och undrar med vilket program jag kan göra en image och sedan bränna på andra skivor.
Tack på förhand!

Apple får väl skicka dig "Replacement DVD of Replacement DVD".
Nån j-a ordning måste det väl vara.
Tycker att det låter knas att dom skickat "hemmagjorda" DVD

Jag vet inte hur deras Replacement-skivor ser ut, men det låter som du säger, aningen knasigt. Någon annan som kan bekräfta att dessa skivor inte är "original"?
Hur är det med att göra en backup på en Mac-disc i XP?

Någon som har ett svar på detta? Jag blir galen på skivj-veln! Den funkar bara ibland och är svår att mata ut. Jag orkar inte krångla med Apple, så vill testa att göra en kopia på min PC.

1
Bevaka tråden