Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Kör Ubuntu 6.10, Parallels 1970, MacBook Pro. Hur kommer jag inifrån Ubuntu/Parallels åt filerna på Macen? Såg någon omständlig variant med webbdelning och delad mapp, men det borde väl gå att få upp Mac-HD:n direkt i Ubuntu?
Kör Ubuntu 6.10, Parallels 1970, MacBook Pro. Hur kommer jag inifrån Ubuntu/Parallels åt filerna på Macen? Såg någon omständlig variant med webbdelning och delad mapp, men det borde väl gå att få upp Mac-HD:n direkt i Ubuntu?
Visst! Om du har något som kan läsa HFS i Ubuntu så går det säkert. Har ingen aning om detta finns, dock.
Det verkar som att du först och främst måste kompilera om linuxkärnan så att den får ett inbyggt stöd för att hantera HFS/HFS+ (modulering kanske också funkar). Därefter ska du kunna se Mac-HD:n i Ubuntu, förutsatt att du monterar den därefter.