Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ProTools 6.9.2 + Rosetta + MacBook???

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har kört ProTools LE 6.9.2 på min G5a tidigare. Nu läser jag på digidesigns hemsida att 6.9.2an inte går att köra på Intelmacar. Har precis köpt mig en MacBook och jag skulle gärna vilja ha möjligheten att köra ProTools med Mboxen på den här lilla raringen också.

Min fråga är: Har någon lyckats köra ProTools LE 6.9.2 med Rosetta på en MacBook eller annan Intelmac? Om ja, hur bra funkar det? (Rosetta ger ju högst varierande resultat beroende på vilket program man kör...)

Senast redigerat 2007-01-25 10:53

Jag har det bra med M-box och ProTools på min MBP. Men jag har PT LE 7.1.1.
M v h
MM

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-01 23:40

För det första, Pro Tools 9.2 existerar inte, senaste versionen är i dagsläget 7.3.

På sidan nedan kan du välja din Digidesign-produkt och får sedan upp en lista med datorsystem, där du kan välja din mac och se vilken version som passar.

http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=54&langid=1&

Ursprungligen av xevve:

För det första, Pro Tools 9.2 existerar inte, senaste versionen är i dagsläget 7.3.

Det var vad jag försökte säga på ett ödmjukt sätt...

Det blev naturligtvis fel i hastigheten. ProTools LE 6.9 skall det va.

Min fråga kvarstår: Har någon kört PT 6.9 med Rosetta i en intelmac? (Jag vet att det går att köra PT 7. Men jag har inte lust att köpa ny Mbox + prog i onödan...)

snällt av er att vara ödmjuka förresten...

  • Oregistrerad
  • 2007-01-02 20:26

Men inte ska du väl vara tvungen att köpa en ny Mbox bara för att du uppgraderar mjukvaran?

Det verkar kosta 65 euro att uppgradera från version 6, och enligt denna sida fungerar den med Mbox:
http://www.avidstore.com/sv/index.cfm?page=templates/product_grp_index&categoryid=112

Varför provar du inte att köra 6.9 på din MacBook för att se om det fungerar? Fungerar det och du är nöjd med prestandan behöver du inte uppgradera. Fungerar det inte så måste du uppgradera.

Men jag vet inte, själv kör jag Logic Pro...

tack perkaby, det är helt klart ett intressant alternativ om det inte kostar mer än 65 euro att uppgradera.

Ursprungligen av perkaby:

Varför provar du inte att köra 6.9 på din MacBook för att se om det fungerar?

Jag är hemma hos släkten den här veckan och har inte med mig installationsdiskarna. Jag hoppades dessutom få förstahandsinfo av någon som lyckats alt misslyckats med PT 6.9 + Intel. Dessutom är det inte alltid man märker prestandaproblem omedelbart, det kan bero en hel del på omständigheterna (Kontakt Player 2 tillsammans med Finale 2007 hade sådana problem med Rosetta innan UB versionen släpptes nyligen)

  • Oregistrerad
  • 2007-01-02 21:12

aaaa...då förstår jag!
Mitt tips är i alla fall att köra intelversionen för att undvika problem. Det lär dessutom vara en rätt stor prestandaskillnad mellan de två. (Om nu 6.9 fungerar i rosetta...)

Lycka till!

  • Oregistrerad
  • 2007-01-03 08:24

Pro Tools fungerar inte i Rosetta.

  • Oregistrerad
  • 2007-01-06 00:20

Precis som xis säger så är ProTools inte kompatibelt med Rosetta. Köp du version 7(.3) och kör 7.1.1 tills 7.3 blivit stabilt...

1
Bevaka tråden