Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firewire via extern drive - långsamt?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-03-15 09:31

Mors! /Mårrs/

Jag har tidigare kopplad min DV-kamera direkt till min Powerbooks Firewireuttag, men jag har nu även skaffat mig en Pocketdrive som går på firewire. Det finns dock en till FW-port på den driven som jag kan köra in kameran genom. Är det tanken..alltså att man ska kunna använda driven för "genomgång"? Slöar det ner något?

Fredrik

[ 15 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Nifo ]

  • Medlem
  • 2002-03-18 19:56

Du kan EJ skriva DV från kameran direkt till din x-terna FW drive, du måste skriva till den interna driven först och sedan efteråt kopiera till FW driven, annars kan du skaffa ett USB2.0 kort och stoppa in PCMCIA porten, om din PocketDrive stöder USB2.0 d.v.s., då kan du köra direkt till USB disken, det fungerar mycker bra.

//Kalle

Klart du kan spara ner till din externa drive direkt.. inget som kräver att du först sparar ner på den interna..

Du kan göra följande koppling utan någon hastighetsförlust..

Dator -> FW disk -> Kamera

Absolut, håller med Jürgen, gör detta hela tiden...

Alla jag känner som klipper video på sina books kör så utan problem, men givetvis måste den externa driven kunna leverera över 35Mbit/Sek . Jag har också hört att Powerbok G4 har levererats i någon version med långsam Firewireport. Jag tror att jag postade om det här någonstans förra året.

1
Bevaka tråden