Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FCP / iMovie fragar...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-12-27 04:39

FCP - kan man pa natt satt "fejda" in slowmotion i ett klipp? sa att klippet tex "saktar ner" fran en hastighet till en annan? hur?

iMovie - finns det nanstans man kan kopa/tanka hem ett overgangsfilter sa att overlappningen inte stannar det ena klippet... utan att bada klippen spelar vid overlappningen som i FCP?

tackar!

• Medlem
  • Piteå
  • 2002-12-28 12:32
Citat:

quote: FCP - kan man pa natt satt "fejda" in slowmotion i ett klipp? sa att klippet tex "saktar ner" fran en hastighet till en annan? hur?

Tror jag vet vad du menar, du vill ha slowmotion mitt i ett klipp?

Om de är så det är så är väl det enklaste att att ta razorblade och "skära ut" den delen som ska va slowmotion och sen dra ner farten på de klippet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-29 00:07
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Philip:
FCP - kan man pa natt satt "fejda" in slowmotion i ett klipp? sa att klippet tex "saktar ner" fran en hastighet till en annan? hur?

Jag har letat efter den funktionen men inte hittat den. Som lösning hackade jag upp klippet med rakbladet och saktade ner eller speedade upp det succesivt. Det funkade hyfsat...

Du kan tyvärr inte keyframa slowmotion i FCP. AE kanske nån ?

/Johanw

1
Bevaka tråden