Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pinnacle köper Steinberg

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-12-30 15:54
  • Oregistrerad
  • 2002-12-30 16:58

hela pressmeddelandet

här

Att Cubase hammnar efter i utvecklingen.. Nej då. Vet inte.. Men Pinnacle?

Vad säger Nixon och ni andra?

• Medlem
  • 2002-12-31 00:14

ja, jag vettefan om det är bra, tror inte det.. Pinnacle är ett bra företag ifs.. men är ett hårdvaruföretag på videosidan.

Det blir nog skit av allt, snyft snyft

• Oregistrerad
  • 2003-01-02 10:01

Jag tycker att uppköpet kan vara en sund produktstrategi i det längre perspektivet. Ljud är ju oerhört viktigt för professionell video, och detta köp är väl inte något att förundras över. Vad man möjligen skulle kunna tänka sig försämras över tiden är i så fall stöd för multi-kanals stöd? Men det vore å andra sidan vansinne med tanke på installerad kundbas.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-02 10:20

Jag är helt okunnig angående ljudutrustning, men riktar sig inte Pinnacle mest till Windows-marknaden?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Jag är helt okunnig angående ljudutrustning, men riktar sig inte Pinnacle mest till Windows-marknaden?

Ja det är väll den uppfattningenjag också fått.
Det kan ju betyda att Windows prioriteras vid utveckling av nya versioner av Cubase. Vilket givetvis är synd. I värsta fall lägger de kanske ner Mac OS X versionen. Fast det är nog inte troligt.

• Oregistrerad
  • 2003-01-03 09:35

Pinnacle har en "proffsprodukt" för mac, CineWave som bl. a. klarar okomprimerad video, massa realtidseffekter osv, Konsumentprodukter för Mac finns dock inte vad jag vet. Med tanke på den stora? kundbas, både PC och Mac Cubase redan har, så vore de väl dumma om de helt slopade stöd för ren musikproduktion? De kan ju rimligen inte ha samma behov att nicha sig som Apple har.

• Medlem
  • 2003-01-03 16:12

Steinberg har ju precis släppt CubaseSX för OSX, helt nyskriven kod.. Jäkligt osx-ig och ett stort lyft från VST.. inte fan kommer dom lägga ner det..

• Oregistrerad
  • 2003-01-03 16:26
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: nixon:
Steinberg har ju precis släppt CubaseSX för OSX, helt nyskriven kod.. Jäkligt osx-ig och ett stort lyft från VST.. inte fan kommer dom lägga ner det..

Jag minns när mTropolis dödas av Quark... Sedan dess så är jag nog redo för både det ena och andra...

Å andra sidan så är Cubases kundbas för mac i princip total. Så det vore skumt om dom la ner Mac versionen. Jag tror snarare att dom köpte Steinberg för att låta dom vara "fristående" och sen dra in viss teknologi i deras andra program.

• Medlem
  • 2003-01-03 20:00

Steinberg har ju förutom musikprgrammet Cubase också Nuendo, en fortfarande inte helt perfekt produkt som dock snart bör kunna utmana Pro Tools på ljudredigeringsfronten på allvar.

Cinewave fungerar alldeles utmärkt tillsammans med FCP på mac, så något rent PC-företag är inte Pinnacle, de har tidigare haft flera mac produkter om jag inte minns fel.

Men om detta är bra för Steinberg som produktskapare... det återstår att se

Erik

[Edit Sorry Jörgen såg inte ditt inlägg innan jag postade detta]

[ 03 Januari 2003, 20:02: Meddelandet ändrat av: ErikG ]

1
Bevaka tråden