Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

rippa dvd?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet inte om detta är en olämplig fråga, men här kommer det ändå:
Hur rippar jag dvd-filmer till hårddisken för att sedan bränna dem på cd i tex vcd-format?

Jakob

testa forty-two funkar rätt bra enligt min mening kan dock va lite buggigt... finns här

/krille

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-02-06 16:41

Fan, det här ämnet har ju tagits upp ett antal gånger, det är väl inte så svårt att söka lite bland äldre disskusioner först??

Här finns en nyskriven tutorial...

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-02-06 16:53
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Här finns en nyskriven tutorial...

Inte illa!!
Du kanske skulle skriva in hur lång tid det tar, självklart så beror det väl på vilken burk man har, men lite generell info vore bra, om det typ tar 1 timme eller 48 timmar...
/mattias

För en film som inte är längre än två timmar = 6 timmar per pass med en G4 350.

Nu med dubbelproppar och andra monstermaskiner får gärna kommentera tider...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-06 17:17

Jag har använt OSEx och valt ´DVD folders´ som format. Då får man en exakt kopia av innehållet på hårddisken.

Min PB G4 500MHz fixar det på halva tiden dvs en tvåtimmars film rippas på en timme.

  • Medlem
  • 2003-02-06 21:46
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Bob:
Jag har använt OSEx och valt ´DVD folders´ som format. Då får man en exakt kopia av innehållet på hårddisken.

Min PB G4 500MHz fixar det på halva tiden dvs en tvåtimmars film rippas på en timme.

Och då menar du att "rippa" att låta OSeX lägga dina DVD Folders på hårddsiken? I inläggen ovan betyder "rippa" även själva omkodandet av filmen. Tar mer än en timme va?

Såvida du inte portat DVD2one till mac, då hade du gjort det på en kvart. Måtte det komma till macen snart.

[ 06. februari 2003, 21:47: Meddelandet ändrat av: eQ ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-06 22:39

Hur rippar man en DVD till något redigerbart format alla DV elller animation?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-06 22:46
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: eQ:
Och då menar du att "rippa" att låta OSeX lägga dina DVD Folders på hårddsiken? I inläggen ovan betyder "rippa" även själva omkodandet av filmen. Tar mer än en timme va?

Såvida du inte portat DVD2one till mac, då hade du gjort det på en kvart. Måtte det komma till macen snart.

Det är riktigt, det tar ca halva tiden att kopiera över dvdn till hårddisken.

1
Bevaka tråden