Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDVD 2 och extern DVD brännare

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något sätt att få iDVD 2 att acceptera en extern DVD-brännare?
Har CD Cyclone DVDRevo som har en pioneer drive installerad. (Firewire)

Kolla på versiontracker.com, det finns två uppdateringar.. varav en är en superdrive patch (för att få iDVD att fungera med andra brännare än just superdriven)

Tack Jürgen,
men den enda update jag hittar är till 2.0.5 och den hjälper inte.
Någon nämnde en tråd om detta på xlr8yourmac.com men deras sökfunktion är ju allt annat än bra så jag hittar inget.

Detta är väl inte en officiell patch från Apple utan någon annan som tillverkat den?

Jag har också förstått det nu efter att ha surfat runt lite. Men jag kan inte hitta den någonstans. Den finns inte på versiontracker. Var hittar man sådant här? Orkar verkligen inte leta efter den på Carracho eller liknande. (Hur sjutton orkar folk hålla på med Carracho förresten? Jag har bredband men får ytterst sällan hela nedladdningar.)

För att svara på min egen fråga: http://www.macbidouille.com/niouzcontenu.php?date=2001-11-23#1645

Har inte hunnit testa ännu dock.

Instruktion på engelska:

How to use iDVD2 without an internal Apple SuperDrive :
I am unaware how many different version of iDVD2 are circulating, but I have already listed 3 versions. This is why I have provided three different patches to cover at least these 3 versions of iDVD2.
A quick reminder on how to apply one of those patches to iDVD2:
- download the patch file
- Make a copy of the iDVD.app package and open it within MacOS 9.
- Move the file "iDVD" to the desktop. The file can be found in Contents/MacOS
- Doubleclick the patch application and patch that iDVD App.
- Once applied, you´ll find the file patched and the original file renamed to "iDVDOld"
- Move the file "iDVD" back into the folder "Contents/MacOS"
- close the (MacOS X) Package again and reboot into MacOS X to try it out "

• Medlem
  • International user
  • 2002-01-14 16:18
Citat:

Skapades ursprungligen av: Hampus:
Någon nämnde en tråd om detta på xlr8yourmac.com men deras sökfunktion är ju allt annat än bra så jag hittar inget.

Det var nog jag som gjorde det i tråden om egeninstallerade Pioneer och iDVD. Dessvärre så finns det ingen där som har fått iDVD att funka med en extern drive... och jag har inte heller hört om ngn patch som löser det.

Update: förrän nu.. :rolleyes:

Om du vill kolla själv, så har du en direktlänk till deras Drive Compability DB här

mattan

[ 14-01-2002: Meddelandet ändrat av: mattan ]

1
Bevaka tråden