Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera Titanium?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en Titanium precis när den kom i höst förra året. Problemet är bara att jag köpte den minsta versionen, den med bara 256 Mb ram (tror jag) och Mac OS X går riktigt segt där Dessutom har jag ingen cd-brännare.

Det jag undrar nu är om jag kan uppgradera datorn, installera bättre minne (snabbare processor går inte va?) och en cd-brännare. Går detta och isåfall: var och hur mkt kostar det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-12 15:03

Minne är den absolut bästa investering Du kan göra. 512, eller ännu hellre 768mb minne gör os x betydligt raskare. Kolla runt lite och jämför priser, det kan skilja en hel del mellan olika ställen.
CD-brännare är knepigare, det går, men det är inget man gör själv och det kostar en bra slant (ca 6000:-) om jag inte missminner mig. En extern firewire-brännare är en bättre investering.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-12 15:05

Björn, lirar du Magic?
Känner du till någon som heter Rickard Ö?
Kan du ge mig hans epost?

(jag lira(de) magic, har kvar alla kort)

C-mon: Tack för tipsen

Linus: Jo, det gör jag. Känner en Rickard Österberg, han du menar? Skicka internmail om det här är kanske bäst så slipper dem massa offtopics

1
Bevaka tråden