quote:Skapades ursprungligen av: ••• ? •••:
quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Visst går det att citera vad Apple själv påstod när iBooken kom eller försöka klyva hårtoppar för att hylla iBooken
Jag har inte hyllat iBooken på något sätt vad gäller videoproduktion. Men den fungerar med iMovie kort och gott. Jag skulle aldrig köpa en iBook bara utav den anledningen. Om man tänkte jobba med DV och prompt anser sig behöva en bärbar dator, så är det PowerBook G4 som gäller. Annars så tycker jag att iBooken en trevlig dator, liten och tyst.
Sorry, du missförstår mig.
Jag själv vill gärna hylla iBooken för jag älskar min egen.
Men killens inlägg handlar ju om iBook vs. saker att göra på den.
Och om han vill ha kul med video och dyl. är inte iBooken att rekomendera.
Visst går det att använda iMovie på en iBook.
Det är inte det jag ville ha fram.
Frågan är om det är särskilt snällt att säga "kör på" när iBooken inte ger särskilt njutningsbara resultat i samband med program som iMovie, iPhoto eller Photoshop. Det är ju inget att hymla om.
Eftersom jag har allt det killen ovan önskar: iBook med 640 Ram i och har alla dessa program samt erfarenhet utav att använda dem på burken ger jag mitt input och vill vara ärlig.
Apple är bra på att hylla en produkt som är ny med att tala om vad man behöver, tex minimum ram man skall ha för att rulla OSX. 128!
Alla vet vid det här laget att 128 inte är att rekomendera utan helst bra mycket mer än så!
Därmed "hyllande" och "citering utav Apples rekomendationer" i mitt inlägg.
Inget personligt angrepp med andra ord
Gambit