Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2000 frågetecken?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Uppgraderade precis från 98 till win2000pro.
Plus lade dit win2000 servicepack 3.
Har ett delta 1010LT och kör me Logic Audio Platinum 5.5.1

I 98an så är jag väldigt hemtam och fick en jättestabil burk optimerad för hårdiskinspelning.
Nu vill jag få win2000 lika bra inställt.

Jag söker tips på hur man ställer in sin 2000 burk på bästa sätt för hdinspelning?

Kan man bestämma storleken på det virtuella minnet i 2000? Hur var det nu med DMA inställningen på hårddiskarna i 2000.

Kort sagt vad skall man tänka på, speciellt med minnes och hårddisk inställningarna???

///E fortfarande en rookie i win2000!

Jag känner att man inte behövar göra lika mycket i 2000 som i 98.

Ladda ner msconfig någonstans från internet och stäng av alla onödiga program som vill stata automatiskt.

Det är det enda jag gjort på min burk. typ.

Man kan stänga av ett antal "services" också i admin-inställningarna. Kommer inte ihåg exakt vilka som an vara lämpliga - beror ju också lite på vad man ska ha datorn till, om man te.x. vill surfa ordentligt också - men läs de olika beskrivningarna och testa typ

• Medlem
  • International user
  • 2003-06-18 08:30

Jag har ett "audioläge" på min dator, och två batchfiler för att gå in eller ur det. För att gå in i audioläget stängs helt enkelt en hel hög med tjänster ner. Jag har åtta kvar igång eller så. Den andra batchfilen startar upp tjänsterna igen. Fast nu använder jag ju ändå inte datorn när jag gör musik längre.

1
Bevaka tråden