Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hemsidesproblem ! Hilfe !!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-09 13:46

Ja, då har det hänt. Spray har tagit bort min enda möjlighet att uppdatera min hemsida

Nu ligger den på deras server och jag kommer inte längre åt den.

Spray vill nu att man ska använda deras nya "Sidbyggare" och göra en ny site men det vill inte jag ! Sidbyggaren suger ju ett gäng ( inte för att den gamla var bättre men ändå !)

Hur ska jag göra nu ? Finns det någon möjlighet att "Rippa" en sida och importera den i något program där man jobbar med "Cut and Paste" funktioner ? Jag är ingen hackare av rang och pratar inte HTML.

Om nu denna möjlighet finnes, hur lägger jag upp sidan igen ? Jag förutsätter att Spray´s hemsidor bara funkar med deras "Sidbyggarprogram". Dock så har jag en FTP på Spray. Kan jag lägga upp en site där ?

Pust och pes som Rotwang skulle ha sagt. Det här var inte skoj.

Näe, nu tror jag att jag måste avreagera mig på något. Ogräs kanske.

L

har ingen erfarenhet av just spray, men jag uppdaterar vår hemsida (kyloe) via ftp. På ftp´n finns det en katalog som heter "www" och där lägger jag allt som ska vara med på hemsidan.
Kanske fungerar det på samma sätt hos spray?

För att ´rippa´ en sida så högerklickar du bara och väljer "visa källa/view source". då får du upp all html i ett notepaddokument.

Jag använder antingen Dream Weaver eller vanliga notepad för kodning.

En jävligt banal men bra sida är www.atiger.pp.se jag har den som uppslagsverk när det är nåt jag vill göra som jag glömt bort.

  • Medlem
  • 2003-07-09 14:39

En dum kommentar kanske men om du rippar sidan, tänk på att bilderna inte följer med då utan de kan du spara ner via "högerklick" oxå.

  • Medlem
  • 2003-07-09 14:40

waveterm: Jag gjorde en fuling och drog ner hela sidan med bilder och allt, samt zippade ihop den. Vill du ha den?

Att sedan importera den någonstans borde inte vara allt för svårt, men huvudfrågan är var du tänker lägga upp det hela igen? Spray vill ju tydligen att du använder deras meck...

Har ingen koll på hur den ftp du har på spray fungerar, är den kopplad till hemsidan på något sätt?

Waveterm >> Sitter själv med en sida på spray och blev lite förbryllad när jag läste ditt inlägg. Har sett att de gjort om hela sin sida, och har inte loggat in sedan dess. Men jag testade precis och det tycks fungera precis som förr.

Kommer åt min sida både genom vanlig ftp (ws-ftp i detta fallet) och deras webbklient.

Säg till om du behöver hjälp så kanske vi kan kirra ev. problem tillsammans.

1
Bevaka tråden