Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

logic+Reason2

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er!

Är det någon av er som vet hur man intregerar reason2 i logic?

MVH Niklas

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-07 18:13

Man integrerar det inte, man samkör det. Först startar du Logic, se´n startar du Reason. Reason-ljudet kommer då att "pipe´as" in i Logic. Kan inte ge en exakt beskrivning eftersom jag just nu inte har tillgång till Logic.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-07 18:15

Man kan midi-synca Logic och Reason om man kör OMS (Detta gäller Mac).

Man ställer då in att Logic kör en midikanal som styr Reason via IAC bus. Det är lite bök innan man får allt att lira.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-07 18:23

Oj, men så tycker jag inte alls man ska göra, Logic har ju numera ReWire 2-stöd. Tidigare fanns ReWire 1-stödet så man åtminstone hade dödstajt synk (något OMS aldrig kunnat uppvisa) och ljudintegrationen. Via ReWire 2 kan man använda Logic´s sequencer för att styra racket i Reason om man vill.

okej. jag kör logic platinum 5.1. Men hur får man rewiret att fungera?Starta logic för st och sen då reason händer ju inget.

Niklas

  • Oregistrerad
  • 2003-05-07 18:27

Nej, det är väl en nödlösning om man inte har logic med Rewire stöd.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-07 18:35

Varför i hela fridens namn kör du 5.1 ?? Om du har original så ta genast hem en nyare version från Emagics site.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-07 18:43

Och i morgon klockan 14.00 kan man genast ta hem Reason 2.5!

Gratis å allt.

No Problemo! Öppna Logic, dubbelklicka på audiokanal 1 så att mixern öppnas (se till att audio1 är markerad). Kolla nu i den lilla rutan till höger om mixern, markera "CHA" så att menyn poppar fram. Välj Instrument/Others/MIX L och panorera den kanalen fullt till vänster. Gör exakt likadant med audiokanal 2 fast välj MIX R och panorera till höger. Spara ditt arrangement och *POFF* nu är logic redo för rewire.

När du vill använda Logic + Reason så startar du logic med det arrangement du just sparade och sedan reason, då kommer kommer du se att rewire är markerat i reason. När du vill avsluta så är det viktigt att du stänger reason först, annars fryser datorn.

Om du ändå inte får det att funka så kan jag mejla mitt arrangement.

Hadé!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-07 20:32

Så ska det låta!

Man ser också i Reason om programmet är aktiverat via ReWire på modulen högst upp i racket.

tack så jätte mycket!

ha det så bra du med.

MVH Niklas

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-08 12:07

Jaså, vi får inte se dig mer på 99musik?

Jo då jag kommer vara kvar..det här är ett bra forum!
MVh Niklas

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-08 15:06

Hygglo, kul och det och sån´t!

Det lät så definitivt, typ, "Okej! Nu drar jag, ha det bra i baljan, boys".

1
Bevaka tråden