Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spark ME Noob hjälp

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjo. jag har osx, och tänkte föröska mig på lite mixning för att göra lite sjyssta blandband nu till sommaren. Inget seriöst alltså. Det jag vill ha är bara ett prog där man kan lägga de olika ljudspåren så att de överlappar varran, ändra volym, och kunna pitcha typ. Nån tipsade om gratisprogget Spark ME, men jag fattar inget. Inget ljud kommer, och jag ser inga "vågor" i fönstret. Allt är bara helt vitt när jag försöker spela en låt som jag importerat.
Nån som kan leda en newbie rätt? Jag kanske till och med har hlet fel program för ändamålet? Jag försökte lite i iMovie, men det var alldeles för klumpigt, och vart alldeles för dåligt(surprise!

)

tack tack..

Jag tror inte att Spark ME klarar flerspårsmixning, men jag kan ha helt fel eftersom jag inte använder det.

Däremot finns det ett gratisprogram som heterAudicity som klarar det. Inte så snyggt, lite kraschbenäget, men borde funka för det du vill.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-29 15:14

du kan ju göra cd masters med spark, eller går det kanske inte i ME versionen? Gör ett nytt projekt. importera lite audio filer, sen har du en yta uppe till höger tär du helt enkelt drar in de filer du vill ha i ordning. sen kan man editera "övergångarna" med enkla fades o.s.v. pitcha kan du ju också om det behövs.

annars, pro tools free då? visserligen inte för os x

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2003-08-05 00:00

Finns det inte ett program som heter "traktor dj" som är just för sådant? Har för mig det.

/massive

1
Bevaka tråden