Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SAW Studio

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-08 00:28

Var inne på http://www.sawstudio.com/LiveVideoPromo.htm

Och blev mäkta imponerad av demonstrationen för programmet som visas på videosnuttarnarna ! Verkade otroligt lätt o smidigt ! Någon som testat programmet hemma eller i studio ??

MVH
Danne

Jag tänkte skriva: ja, ja, ja det är väl som TV-shop...
Men efter att ha sett videona så blir jag också mäkta imponerad över det smidiga användargränsnittet - det bästa jag sett (förutom Audiopad).

Men! Och ett stort men - hur låter det? Jag kör (som de flesta av er vet vid det här laget Cool Edit Pro och Sonar). Har SawStudios inte bara fixat till interfacet utan även gjort ett bra program för pros?

Impad blev man ialla fall och frågan är ju faktiskt om inte Greg på Cakewalk och David på Syntrillium (numera uppköpt av Adobe) måste snofsa till interfacet litta...

Fasiken vad coolt.. trodde saw var dött sen många år tebax. Det var nog det första musikprogget som inte var shareware som jag körde på i gymasiet har jag för mig. Mycket bra program redan på den tiden.. men fyhelvete va dyrt det är

Testade det 95-96 nån gång, och det var ju riktigt bra på audio då, jämfört med konkurrensen. Men det var för dyrt för en arbetslös punkare... Efeter det så har dom väl bara försvunnit längre och längre bak i medvetandet... Men man kanske skulle kolla in videon.

• Oregistrerad
  • 2003-08-08 11:47

Hej !

Ja det är synd att det är så dyrt, annars hadde nog fler musiknissar använt sig av programmet tror jag. Och ja gränssnitten behöver uppdateras något, man behöver tydligen en riktigt kraftfull dator för att köra fullversionen.

Gruppen som är på liveinspelningarna var bra o spelade en cool & skön Jazz,Blues fusionmusik.

/Danne

Hmm. Jag såg den där videon tidigare idag och kan ju hålla med om att det är ett väldigt smidigt program. Särskilt när man, som de gör i videon, jämför med att spela in på band. Jämför man med andra program som Logic, Protools, Cubase, Digital Performer m.m. så var det inget speciellt. Klicka på rec och spela in, sololyssna spår, göra dubbar... Det kan man väl göra i alla program?

joo.. men iaf den versionen jag körde för massa år sedan var helt överlägset på att klippa å klistra småsaker.. flytta runt å fixa iordning inspelningar osv

Visst går det att göra i alla de större sequencer-proggen.. men det här var verkligen supersnabbt att jobba med!

1
Bevaka tråden