Farsan och syrran har ringt hål i huvudet på mig i kväll. Eftersom syrran bor i Göteborg så får hon anliga någon annan. Päronen bor 350+ meter från mig så jag knallade dit, glad i hågen med en diskett innehållandes F-secures avlusningsprogram i fickan. Om det funkade? Näe. Det fick inte att få över filjävlen från diskett till hårddisken. Testade att bara logga in i prompten, men det gick inge bra det heller.
Jag lyckades ladda ned zip-filen från F-secure och körde den. Sedan testade vi att gå ut på nätet igen. Det var som tidigare, efter ett par minuter kommer den där dialogrutan upp. Har dragit hem Symantec´s avlusare nu.
Jag sökte efter msblast.exe på farsans dator men hittade inget. Hittade inget i registret hellr, inte på den platsen som det skulle finnas på i alla fall. Vet inte om skiten gömmer sig?
Själv sitter jag bakem en hårdvarubrandvägg. Vet inte hur tät den är, jag kör på default-inställningen. Dessutom ligger min dator och suger hem patcher och sånt från Microsoft när den är igång, så jag hade redan patchen installerad. Så min dator är ren.
Hoppas våra 30 servrar på jobbet klarar sig. De kör Win 2000 och måste startas om efter installationen av patchen och det var inte läge att göra det då de rullade för fullt. Får göra det i morgon bitti.
Har laddat ned patcherna för XP Pro/Home och Win 2000 för både engelska och svenska. Är det någon som vill ha dem när Windows Update´s servrar lagt näsorna i vädret så kan jag maila över dem.