Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bra piano

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

tja!

nån som kan ge tips på samplings-skivor med bra piano- och flygel-ljud på? De får gärna innehålla flera olika sorters pianon, flyglar, elpianon, orglar etc. men vad jag i huvudsak är ute efter är akustiska piano- och flygel-ljud.

/christian

  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-11 16:41

Du partybreaker, egentligen vill jag inte hjälpa dig när du så hjärtlöst försöker göra dig av med synth för synth.

Men OK, gå hit och kolla under "Piano Compare". Där kan du själv leta upp din favorit. Min absoluta favorit är East West Steinway B, men den är ju i GigaStudio-format och det formatet kanske du inte är ute efter.

Haha, lugna sig...

Pengarna jag får ut av försäljningen kommer genast att återinvesteras i något annat smaskigt. Mer om detta när det är klart.

Tackar för tipset förresten!

Kör GigaSampler pianot - mest det "lilla" dock. Låter kalas. Det är förstås bara ett alternativ, men så har jag inte lyckats hitta fler gratisljud till systemet. Det hade ju till exempel inte suttit illa med några orkestorskivor av den typen som säljs via deras hemsida - det är väl mest vad jag är ute efter egentligen - men knappats gratis

1
Bevaka tråden