Själv kör jag på en G4/867 med två stycken Pulsar kort i. Jag kör Cubase 5.1 för sequencer, inspelning och mix. Nästan alla ljud kommer från Pulsarkorten, det finns riktigt bra grejer där, samt någon extern synth.
Själv är jag helt kåt på OS X och tror att det kommer att rocka fett. Spark fungerar ju fint där och det jag fick ut av Reason demon verkade också snabbt och stabilt. Men när Cubase SX kommer så blir det verkligen huvudbry. När ska man uppgradera?
Cubase SX är ju verkligen vad jag frågat efter så för den delen är det ju direkt men varken de VST pluggar man har köpt eller Pulsar finns för OS X ännu. Creamware har inte ens bestämt OM de ska släppa drivisar för OS X...
Så nu går mina tankat till att köpa en PC att köra Creamware prylarna i och sedan ett M-audio kort till G4:an för sequencing. Då skulle jag i princip köra samma setup som idag fast med en dator till...
Jag tror stenhårt på Coreaudio och Apples nya plug format. Logic kommer ju garanterat att använda det som internt format och då skulle man kunna köpa någon av de billigaste (Delta versionen kanske?) Logic versionerna för att få flera av deras bra pluggar och använda i sina andra program. Bara Cubase stödjer AudioUnits så...
Men visst ser framtiden ljus ut för OS X och musik. Apple har ju faktiskt tänkt denna gång när det gäller audio och midi. I X.2 finns ju tom en ny Control Panel för Audio & Midi där man kan hantera flerkanaligt ljud direkt i OS! Now we´re talking.