Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mp3 spelar med bäst ljud i?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-08-21 23:07

Hej

Vilken mp3spelar har bäst ljud? själv tycker jag foobar2000 med kernelstreaming aktiverat

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-21 23:14

Det beror ju framför allt på ljudkort osv...

Bästa mp3-spelarprogrammet jag någonsin testat är dock Apples iTunes, ska tydligen komma i windowstappning framåt slutet av detta år. Programmet har ett underbart gränssnitt, man kan bränna både mp3- och audio-CDs direkt från det, smidigt och snyggt, och det innehåller numera även en virtuell skivaffär, samt radiokanaler för direktstreaming, roliga visuella effekter osv.

  • Medlem
  • 2003-08-21 23:16

Jo visst klart det beror på ljudkort. Itunes har jag aldrig testat men om man ska ta med allt så är winamp 2.91 det bästa tycker jag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-21 23:21

Winamp funkar, Mediaplayer funkar, Quicktime funkar, t om Real Player funkar (!)... men alla dessa förlorar direkt mot iTunes i mina ögon.

Till och med designen är klart överlägsen. Travel in style. Och sedan så jobbar ju förstås iTunes otroligt grymt hand i hand med hårdvaruspelaren iPod, världens mest sålda mp3-spelare t om.

  • Medlem
  • 2003-08-21 23:27

har som sagt inte itunes men har man inte mac så är det ju inte så lätt

nya ipoden verkar ju vädigt bra bara det att den har kort batteri tid 8h. Irivers (Hp100 eller vad den heter) hd spelare tycker jag verkar bättre.

foobar2000 ger jag då inte mycket för design

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-21 23:33

Just en kort batteritid det också!

Har du hört talas om någon spelare över huvud taget med så mycket lagringsmöjligheter och så lång batteritid? 8 timmar är ju fantastiskt.

  • Medlem
  • 2003-08-21 23:38

irivers rymmer i och för sig 10gb men det har i alla fall dubbla batteritiden men kostar mer också. Snart kanske svenska jensofsweden komma ut med en likande. men just i dagsläget skulle jag nog köpa en ipod med 10gb för lite över 3000:- med csn rabbatt

  • Oregistrerad
  • 2003-08-22 00:26
Citat:

citerar:skapades ursprungligen av ohls:
Irivers (Hp100 eller vad den heter) hd spelare tycker jag verkar bättre.

När man väl har provat en ipod så vet man att det inte finns något bättre......

iRivers HD100 verkar vara hyfsat nice den med...Men för mig finns bara ett val eftersom Ipoden är så väl integrerad i allt jag har omkring mig.

Men på tal om ljudkvalité, som var ursprungsfrågan, så tror jag att både iTunes och iPod är snäppet bättre tack vare AAC-kodningen vilket inte finns än i HD 100:an....

Förresten, din avatar är lite väl bred och förstör symmetrin i trådarna för mig. Kan du inte croppa lite i kanterna?

1
Bevaka tråden