Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic & EXS24

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den gamla M1:an står avstängd. Liksom Apples Centris som den är kopplad till.

Nya grejer har nämligen skaffats. En RolandPC300-keyboard kopplad till nya imac och i den är Logic liksom Logics mjukvarusynth EXS24 installerade. Logic kör fortfarande under OS9.

Med bristande erfarenhet när det gäller mjukvarusynthar i allmänhet och EXS24 i synnerhet och föraktade manualer skulle jag uppskatta lite hjälp för att få Logic och EXS24 att fungera.

Problemen beror säkerligen på en eller flera felaktigheter när det gäller Enviromentinställningarna i logic och OMS-drivrutinen (som har till uppgift att?). Keyboarden fungerar fint.

Alla svar när det gäller OMS, Enviroment och EXS24 uppskattas alltså.

Måste erkänna att jag inte förstod frågan. VAD är det som inte fungerar?

Vad krävs för att genom Logic kunna använda ljud ur EXS24 ljudbibliotek?

Inställningar?
OMS?

Blev betydligt tydligare så faktiskt...

• Medlem
  • Älmhult
  • 2003-01-09 16:20

Nu har jag gått över helt till OS X när det gäller Logic och EXS24(mkII). Min rekommendation är klart att göra det för då är det verkligen bara att plugga in och köra.

När det gäller OS 9 har jag för mig att det enda du behöver göra är att skapa en OMS Setup (bara och bara men i alla fall) och se till att Logic använder den. Sedan väljer du EXS24:an som instrument på den aktuella kanalen och kör.
Har inte för mig att det var svårare än så.

D.

1
Bevaka tråden