Det här är ganska intressant, och all hjälp jag kan få är bra...
För några veckor sedan började min mac hänga sig om och om igen. Till slut så ville den inte starta. Eller, chongljudet går igång, allt startar (fläktar/hdd/cd etc), men ingen bild.
Jaja, grafikkortet brann tänkte jag och bytte tillbaka till mitt gamla rage128. Nepp..funkade inte.
Någon föreslog att reseta pram (?). Funkade inte, fattade inte varför förrän jag såg att capslampan inte funkade på tangentbordet. Testade med optiska musen med. Ingen ström från usbportarna tydligen. Slog på dator och kopplade i Ipod. Den fick ström från FireWire.
Kännt på kylflänsarna på både processor och grafikkort. Dom blir ljumma/varma...
Datorn blinkade igång för några dagar sedan, utan att jag ändrat något. Fick köra den i 5min sedan frös den och vägrade gå igång ordentligt igen.
Dom flesta jag pratat med tror att det kan vara transformatorn/nätagget som ballat ur och inte klarar av att spotta ur nog med ström.
Iaf. Detta är vad som gjorts strax innan den började balla ur.
Kopplat in en ny brännare(gammal), och använt några dagar innan det började gnälla.
Flyttat ut till skogen där ledningarna inte nödvändigtvis är att lita på. Kan "svaj" i ledningarna pajja nåt? (vet inte vad det kallas på fackspråk ) Kan inte komma ihåg att den hängde och hade sig i lägenheten.
Garantin är slut, den är dessutom överklockad. Jag tänker inte betala 800kr/h för att lämna in den till Office/sundsvall.
Jag har testat att slita och rycka i allt möjligt, kopplat ur hdd/cd.
Nån som känner igen detta? Eller har nån aning om vart jag kan få tag på ett nytt nätagg att testa med, hört talas om att det inte går med ett vanligt atx-agg.?
Tack på förhand för hjälp och ursäkta längden på inlägget, men det gick inte att hålla kort.
//Mvh Kerstin