Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Log 5.5 - Directshow Problem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja, När jag installerar Logic 5.5 så verkar allt vara okej och jag kommer in i programmet som man ska och Audio hardware preferences rutan kommer upp. Jag har ett EgoSys Waveterminal 192M ljudkort i datorn, så jag ställer in dettas drivrutiner i Logic.
Sen när jag laddar programmet igen så hänger det sig redan vid initialiseringen av DirectShow drivrutinerna för samma ljudkort.
Jag lyckas få i gång programmet om jag går in Logic mappen och tar bort filen MDDirectShow2.dll, men vad som händer då är att jag går miste om funktionen att kunna använda DirectX pluggar. Och jag kan inte arbeta så, det här suger.

Nån som har nån idé?

Jag har naturligtvis kollat upp de senaste drivrutinerna för mitt ljudkort och jag håller på att installera en Logic 5.5.1 update nu men det ser inte ljust ut.

Prova att välja ASIO drivrutinerna istället, åtminstone jag tycker att dom brukar vara mycket stabilare att använda.

Jaha, jag glömde tydligen att skriva att det är just de jag använder. ASIO 2.0 - Waveterminal 192M kallas den...

Jag har på nåt mirakulöst och högst obegripligt sätt fått Logic att fungera nu, men det är väldigt ostabilt och hänger sig titt som tätt... Väldigt irriterande.

1
Bevaka tråden