Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Loopklippning

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-09 13:11

Sitter med en MP3-loop och Wavelab 4.0. När loopen låter perfekt sparar jag. Sedan laddar jag in den igen. Då har programmet lagt till några millisekunders "luft" innan ljudet börjar - och det låter skit. What's this! Någon som vet ett bra sätt att ordna problemet - eller har ett tips på ett bättre loop-program som även kan jobba med mp3-filer osv?

Har också stött på problemet tidigare och fick då veta att det inte skulle gå med mp3.

  • Medlem
  • 2003-10-09 13:40

Varför sparar som mp3 igen? Har för mig att mp3-formatet lägger till lite utfyllnad i slutet för att fylla upp en frame inom den komprimerade filen. Tekniskt mumbojumbosnack, jag vet, men kan inte förklara det bättre såhär rakt av.

Om looparna inte är allt för stora, wav...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-09 13:41

Den ska köras som en loop på en websajt, och ska låta schysst men inte vara stor.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-09 13:57

Varför inte göra loopen i ReCycle, sen komprimera till mp3 i nått annat mysigt program när det är urklippt och klart.

  • Avstängd
  • 2003-10-11 16:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
Den ska köras som en loop på en websajt, och ska låta schysst men inte vara stor.

Gör iordning loopen först. spara som wav/aiff.
importera i Flash och gör färdig loopen där.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-22 15:10

1
Bevaka tråden