Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

pulsar 2 problem

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-10-23 02:28

Hej

jag har installerat mitt pulsar 2 kort + scope platform..har windows 2000, och har uppgraderingen 3.1C eller något liknande.
men cubasepluggarna går inte att öppna i cubase sx. De ligger som .dll filer i plug ins mappen..men de går inte att öppna i cubase.
detsamma gäller med de synthar som så vitt jag förstått skall fungera som vst instrument.

någon som har något tips på hur jag skall kunna använda pluggarna i cubase? har provat installera om ljudkortet...och nu när det fortfarande inte fungerar är jag helt knäckt..så snälla om någon har någon som helst idé eller aning på mitt problem, eller vet någonstans där jag utförligen kan läsa hur liknande problem som detta lösts skulle jag bli så glad.
har kollat på creamwares hemsida..och jag hittar inte något riktigt bra svar där heller.
tack på förhand för hjälpen.
/gustav

under installationen.. klickade du i att du skulle kora creamware-pluggarna som VST's?

• Medlem
  • 2003-10-23 14:06

hej

jo det gjorde jag..och de ligger även i cubase plug in mapp som dll filer. och borde därmed också fungera..men det gör inte det.
Jag är knäckt..får inte igång varken syntharna eller pluggarna som följde med. Har sökt runt på creamwares hemsida efter en bra faq men det har varit fruktlösa ansträgningar.
ingenting vill funka..
de ligger imappen men cubase kan inte läsa dem. andra pluggar som jag har fugnerar..men de på kortet är som borta..fast jag ser dem..och jag har verkligen ingen aning hur jag ska få datorn att se dem.
men tack för hjälpen ändå
/gus

tyvarr sa har jag svart att hjalpa dig.. alltid kort SFP utan VST sjalv.. men jag ska fundera vidare pa saken!

Har du SFP igang nar du forsoker forresten? Och har du last manualen?

• Medlem
  • 2003-10-23 15:48

hej

kortet jag köpt är fortfarande registrerat på killen som hade det innan. och jag har inte fått svar än från supporten..måste registrera om kortet..men nu går det inte.
så manualen har jag inte..bara manualen som beskriver hur scope plattformen skall installeras. men har fått r eda på att jag msåte aktivera pluggarna i kortet på något sätt..ska försöka lista ut hur nu.
tack för hjälpen iallall

rapporterar hur det går

/gustav

jaaajaa.. men da ar det nog inte sa konstigt.. utan serienummer sa ska det inte ga att kora nanting. Manualerna tror jag man kan ladda hem utan att logga in pa deras site.. annars sa kan jag nog lagga upp dom pa nan sida ifall du har lust att lasa dom innan du fatt en ny anvandare pa deras site.
Du fick ingen liten fil eller lapp med en massa koder?

• Medlem
  • 2003-10-24 12:18

..jo jag har koderna..men det är redan registrerat av den förra ägaren..
men jag fixade det igår mot all förmodan..det var riktigt bra. Nu är det bara midit kvar..men det blir nog ett midiinterface som skall hjälpa mig med det.

tack för all hjälp iallafall
/gustav

finemang! Säg till om det är nåt du undrar över om SFP ifall du får för dig att börja använda det istället

Har ocksa en P2 fraga. Jag kan inte stalla in kortet att spela in i 24 bitar. I menyn star det att operativsystemet kanske bara tillater 16 bit. Hittar ingen losning. Nan som vet?

det där var väldigt mysko.. aldrig hört talas om nåt sånt problem

edit: haha.. riktigt komiskt.. råkade själv ut för samma problem i OS9.. bara en minut efter jag skrev det där
"Please note that the current ASIO driver or hardware does not provide 20 or 24 bit data. It does not make sense to record into 24 bit audiofiles" .. drivrutinen alltså..

(jag har precis installerat om allt på macen)

klart mysko!

kor med asio2 64 drivrutiner vilket borde ha stod for 24 bit. Har du lyckats losa ditt problem och kan ge tips?

/Rob

nepp.. fick besok igar nastan direkt efter att jag skrev det dar.. dessutom sa ar jag inte sa intresserad av 24 bit.. kor pa en alesis ai3 som interface.. 16 bit

1
Bevaka tråden