Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

redigering----ibook G4?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det nån som har ett bra tips om ett bra och stabilt audioredigeringsprogram, om man vill slippa hårdvaran? Ska funka med OSX med den nya ibooken G4. Kanske lite tidigt med en sån fråga iom att ibooken precis är släppt.
Jag behöver inte många spår 4-8st. räcker och kanske nån plugin.
Mjukvaran skall helst ha SDII stöd.

Jag vet att det finns en del, men om vi skippar Cuebase, Logic. Vad finns det då att välja på?

Bra och stabilt är kanske att ta i, men
Audicity är fritt/gratis och klarar flera spår. Ska få VST-stöd.

Spark och Peak är annars de stora programmen på OS X för ljudredigering, men Peak klarar bara stereospår som mest vad jag vet (kanske ändrat nu med v4?).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-28 18:37

Jag har klippt en protoolssession med Spark idag, funkade hur bra som helst, klockrent. Leta upp gratisversionen av Spark till att börja med och kolla in det.

Tackar för tipsen. PF, vad exakt menar du med att du har klippt ett protoolssession med Spark, jag antar att du menar att du har tagit SDII-filer från ett PTsession in i Spark och sen klippt ocg klistrat, eller?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-28 22:28

Jao, jag jobbade med en 24/96 AIFF, men annars är det rätt - spelade in en tjej som gjorde en voiceover till en multimediaproduktion, klippte sedan upp det i lagom hanterbara bitar. I morgon ska den bli klar... hästgöra... men kul...

Appropå hästgöra så kan vi ju lida ihop du och jag PF. Jag sitter själv med en bokinläsning, 300 sidor text a 650min och klipper och bouncar ner, puh sicket kneg.
Sitter med ett gammalt trött TDM system, det funkar ju fint för sånna här grejer men fan nån måste ju ta skiten när man tycker det börjar bli segt:kaaaka!: kapitel efter kapitel. Men boken e schysst så de e ju gött.
Så jag är glad ändå.:) :kaaaka!:

1
Bevaka tråden