Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VSTi-beroende

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-17 14:53

Någon mer än jag som blivit sjukt besatt av att hitta nya VSTi:er?
Ladda hem -prova, leka och 9 fall av 10 radera.
Det är nyfikenheten som är roten tror jag. Det finns så jäkla mycket gratis VSTi:er och jag vill veta hur alla låter.

Det här är iofs inte mycket till problem, borsett från att jag aldrig ger mig tid att jobba in mig på någon synt utan bara provar nya hela tiden.

...ville bara skriva av mig lite..

  • Medlem
  • International user
  • 2003-09-17 14:56

Vilka bra har du kommit fram till hittills? En greatest hits-lista kanske? Antar att det finns många värdelösa freeware-VSTi's därute tillsammans med några riktiga guldkorn.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-09-17 15:01

De här sägs vara bra (vad vet egentligen en MPC-are?):
GreenOak
Urs Heckmann e kung på pluggar:
Urs

  • Oregistrerad
  • 2003-09-17 15:22

Pja, jag tror att mina favvosar är samma som alla andras..

Synth 1 är ju bra till väldigt mycket. CPU-snål och låter autentiskt.
Synth 1 på KVR

Iblit och PolyIblit av svenska Andreas Ersson är också kanonsyntar tycker jag. Jag brukar ha lite svårt att få dom att sitta bra i mixen, men när dom funkar så är dom kanon. PolyIblit är lite knepig men när man hajar den så kan man gör otroligt mycket med den.
Andreas Erssons hemsida

För analoga trummor kör jag Ephonics Drumatic och för samplade använder jag computer musics SR202. Mest eftersom det finns ett 40-tal färdiga kits att ladda hem från hemsidan. De flesta suger dock.

Bland de lite mer udda syntarna som blivit kvar i min VSTi-mapp kan jag nämna Phasedistorsion-synten Artphase samt Quantum64 och PM4 från Land of Cockaign.
....och Morphiza och Richman från Krakli

Åt romplerhållet har vi 4front piano samt lita av varje från EVM. EVM har en del roliga små-romplers med bara ett ljud. Nylon-gittaren är helt ok.
Sen kör jag också med den där soundfont playern jag skrev om häromdagen.

Din tur

EDIT > Dessa är bara för windows vad jag vet. Tyvärr.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-18 01:11

om nån provar på richman kan jag bara nämna att den är rätt rutten för det den är byggd för, att emulera elpianon. Däremot är den kanon för basljud med bra stuns och botten over hela oktaven.:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-27 13:17

här finns några pluggar du kan ladda ner :
http://kvr-vst.com/forum/viewtopic.php?t=9780

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-27 13:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Otto

Sen kör jag också med den där soundfont playern jag skrev om häromdagen.

är det rgcaudio sfz du menar? den är iaf väääldigt bra.. ny version nästan varje dag, hehe..

  • Oregistrerad
  • 2003-10-27 14:10

Jo, jag brukar hänga på KVR från och till. Effekter intresserar mig inte så jättemycket dock.
Sfz är fan stabil. Inte många mjukvaru-sf-players som är det.

Lallapalooza är min favvo just nu. Har ingen URL, men den uppdaterades precis så det finns lite trådar om den på KVR mm.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-29 18:19

Jag skulle behöva en trummaskin, sampler, reverb och delay.

Några tips på vilka man ska skaffa? Måste vara gratis

  • Oregistrerad
  • 2003-10-29 18:38

Reverb pratade vi för ett tag sen har jag för mig. Finns en tråd med massa länkar i nånstans. Vad jag kör med för trummoduler står i mitt långa inlägg ovan.

Gå till www.kvr-vst.com och sök.. finns hundratals gratispluggar där.

Sampler kan vara knepigare, eller, det beror lite på vad man menar med mjukvarusampler. Finns en som heter cyberFREE som är rätt bra, och Computermusic har gjort en som hete DS404, men den suger pung.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-30 09:01

trummaskiner : linplug rmf, drumatic, drumatic 2, psydrums, cm505..

sampler är det värre med. jag brukar leka lite med todybear helios 2. annars är rgcaudio sfz för soundfonts rätt så välanvänd..

delay : mda dubdelay, smartelectronix analog delay, tape machine, karlette.. finns massvis

reverb : ambience, freeverb2, freeverb3.. rgcaudio har nog ett gratis också!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-10-30 09:06

Om du köper ComputerMusic får du sampler/trumsampler/synth med i tidningen kolla här. Jag använder trummsampler rätt mkt.

Jag använder själv Drumatic-pluggen (VSTi) från http://www.e-phonic.com/

Funderade tidigare på att köpa hårdvara, men efter jag testade Drumatic'en skippade jag den tanken

  • Oregistrerad
  • 2003-10-30 18:14

Drumatic är rätt bra, den kör jag också med!
Men jag kom ju på att man kan köra Reason rewirat med Cubase, så då har jag ju en alldeles underbar trumsampler och sampler där...

De andra pluggarna ska jag kolla upp, en del har jag redan.. Vissa förstår jag mig inte på. Och andra, t.ex "dmifilter", resonerar så jäkla mycket att det klipper så att det börjar tjuta i öronen.

1
Bevaka tråden