Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

inspelningsvolym

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag vet inte om det finns fler sätt att reglera inspelningsnivåerna än från windows ljudmixer.. hursomhelst så har jag problem med dem. nivån på inspelningen är nämligen fryst till ett ganska lågt värde. det går alltså inte att dra upp slidern, den är gråmarkerad. detta leder till att nivån på inspelning via mic / line in blir på tok för låg. finns det nåt annat sätt att reglera nivån? jag har windows 98. när jag hade xp på datorn var det inga problem men nu är som sagt slidern gråmarkerad. hur göra?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-04 14:34

Vad har du för ljudkort?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-04 16:18

problem med drivisar tycker jag det låter en smula som...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Josef B
problem med drivisar tycker jag det låter en smula som...

mm, ska se om det händer nåt om jag installerar om. har ett väldigt gammalt och dåligt ljudkort också..

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-05 11:54

Jaså ett sånt! Har den något namn eller?

jajamensan, ett äkta awe64

  • Medlem
  • 2003-11-05 19:50

en liten mic preamp som pumpar upp insignalen kan ju vara användbar...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-05 20:04

vikariepoolen : Ja, det låter möjligen som drivrutinkrångel. Testa isåfall att avinstallera drivrutinerna och låta Windows hitta ljudkortet igen. Kanske löser det. Sen vill jag ju inte påstå att mic-ingången är så mycket att hurra för, men där fanns ju iaf vad jag vill minnas en +20db-boost-knapp - alltså enbart för mic-signalen. Det är inte den du tänker på? Som sagt annars, prova att mecka lite med det.

1
Bevaka tråden