Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Applikationer från Opcode

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har någon här kollat in Opcode Studio Vision Pro 4.5.1 eller Vision DSP 4.5.1?
"Freeware executables now available to download"

enbart för mac tror jag..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-20 12:47

Programvara som varit död och inte utvecklats sedan 2000 känns rätt ointressant.

Pro tools free är fortfarande intressant för många.. den senaste versionen kom just år 2000. Opcode var ett bra företag som gjorde vettiga saker.. det här kanske är ett bra alternativ för nyblivna musiker?

Om deras VST-pluggar följer med paketen så kan det vara värt att plocka hem bara därför. Har använt deras opPlate och opSquash en hel del. Vodocern är okej den med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-20 21:43

Digidesign är å andra sidan ett företag som lever. En nybliven musiker (musiker spelar väl instrument?) borde hänvisas att lära sig något som faktiskt existerar och troligtvis fungerar i ett operativsystem som är aktuellt i dagsläget.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-20 23:38

Jag har faktiskt försökt ladda hem å installera något av de där Opcode-programmen för ett tag sedan, men det gick inte - sidan finns kvar men jag tror fungerande länkar till programfilerna saknas.

Opcode-gänget var väldigt duktiga. De köptes över till Apple när Opcode gick i stöpet, och har utvecklat Midi och Audio-motorn i Mac OS X. Jag har själv varit i kontakt med dem under Propellerhead-tiden.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-21 09:26

Öh, jag laddade precis ner Studio Vision Pro 4.5.1 och det gick hur bra som helst.

Jag tror ändå inte det kommer att fungera, eftersom de skriver att dessa filer bara är kopieringsoskyddade programfiler för de som redan äger programmen. Det behövs alltså fler filer för att kunna köra programmen.

Men jag har inte prövat ännu, men jag har för mig att jag prövade detta när det var ganska nytt att de blev "fria" och att det inte fungerade då. Rätta mig om jag har fel, det skulle vara rätt kul att testa på min (barnens) G3a.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-21 10:36

Så var det kanske. Fick inte igång 'ett i alle fall.

1
Bevaka tråden