Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic 5.5, DirectShow problem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå där,

jag skrev om detta problem för ca ett halvår sedan, fick ingen direkt hjälp då, men plötsligt så hade det löst sig av sig självt utan att jag vet hur (ja, jag använder pc)... Men nu har jag tvunget formaterat datorn och problemet uppstår igen, kanske nån kan hjälpa mig nu...

Jag installerar Logic 5.5 och ställer in programmet för mitt ljudkort Waveterminal 192M med de senaste ASIO 2.0 drivrutinerna. Sen installerar jag några VST pluggar och allt fungerar som det ska fortfarnade.
Men så fort jag drar in några DirectX pluggar så hänger sig Logic redan vid uppstarten av programmet! Jag hinner komma till "ASIO 2.0 : Waveterminal 192M DirectShow Init". Där hänger sig programmet.

Jag förstår verkligen inte vad det är som är fel och jag blir så väldigt frustrerad.

Har nån varit med om nåt liknande eller har nån en idé om vad som kan vara problemet?

Tack

Datorn jag använder har en AMD Athlon 1200MHz processor och 512 Mb i RAM, med XP Corp. Ed. som operativsystem, om det spelar någon roll.

Tycker att det verkar som om du ställt in fel drivrutin,
I Logic välj menyn "Audio" och sedan "audio hardware and drivers..."
Där finns det 2st flikar för audio inställningar, "Audio driver" och "Audio driver 2".
Kolla först under "audio driver" fliken och se till att "PC AV", "Wave player", "VS" och "Audiowerk" är avmarkerade.
Gå sedan till fliken "Audio driver 2" och avmarkera "direct I/O" och "DS2416". Markera sedan boxen för "ASIO" och välj sedan den driver som heter ljudkortets namn plus ASIO (I mitt fall "M-Audio Delta ASIO") Viktigt välj ej den som heter "ASIO DirectX Full Duplex".
Starta om logic och kolla att allt fungerar.

Hoppas att detta hjälper dig /Fredrik

Kom på en sak till, ifall att allt är inställt korrekt och det fortfarande ej fungerar, När du använder Direct X pluggar med logic så måste du använda ett litet program som heter "plugin enabler" innan du startar Logic första gången med dom nya direct x pluggarna.
Programmet finns under "start" "Emagic" "Tools" "PlgEnabler2a".
Detta program kollar att pluggarna fungerar ordentligt, och dom som inte fungerar blir "disabled".

passa även på att ladda hem och installera alla de nyaste drivrutinerna.. även directx kan va bra att uppdatera

1
Bevaka tråden