Det där tangentbordet är ont... Jag råkade tappa lite öl där för något halvår sedan (en lördagskväll). Torkade och grejade, kopplade loss och körde i varmt vatten, blåste med dammsugaren. Ingenting fungerade. Så jag blev tvungen att få tag i ett nytt.
Ringde Apple. Den ena damen jag pratade med sa att det kostade 6000 spänn för den där plastbiten, jag skrattade rått innan jag la på. Men ett par dagar senare ringde jag igen, då talade jag med en annan dam på Apple. Då skulle det bara kosta 300 spänn. Men det var så stora krångligheter att köpa därifrån så jag vände mig till en annan firma, som har kontakt med Apple. Det var för över tre månader sedan. Har ännu inte fått mitt tangentbord. Först skickade de fel slags tangentbord (Apple skickade fel), sedan visade det sig att det riktiga var slut på lagret. Så jag kör med ett externt tangentbord så länge, tills jag väntar på det nya, som nu kostar 1600 spänn... Det har gått troll i det där tangentbordet, helt klart.
Dessutom håller jag med om att det sviktar och är av dålig kvalitet. Flera av mina kollegor har iBookar och de har tappat tangenter från första veckan...