Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste man dricka Absinth för att köra Absynth?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Laddade precis ned en demoversion av NI:s Absynth 2. Nu måste jag dock ställa en dum fråga. Hur kopplar man Absynth till ett sequencerprogram, som ex. Cubase SX etc? Funkar detta överhuvudtaget eller måste man ha något av NI:s övriga produkter för att få ut något av Absynth.

Någon som använder/använt Absynth som kan redogöra lite för hur det fungerar.

Måste dock säga att ljudet är helt otroligt "fett" (om man får använda sig av tonårssvenska ). Man får en sådan otrolig bredd och djup i ljudet som jag inte hört från någon annan mjukvarusynth/program.

Den dyker upp som ett vst-instrument.
I cubase sx aktiverar du den genom att trycka F11 och välja i listan, skapa ett midispår och routa utgången till absynthen.

Var nog lite snabb där! Kunde ju ha börjat med att flytta över dll-filen till vst-katalogen för Cubase så hade det ju funkat fint från början.

Men tack för hjälpen ändå!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-09 20:31

Jo, Absynth är häftig. Jag tycker NIs FM7 har ungefär samma bredd och känsla, Absynth är lite konstigt upplagd om man skulle få för sig att göra egna ljud. Jag kommer ihåg när det var ett macprogram från en annan tillverkare, då tyckte man det var hur ballt som helst. Programmet tappade något (för mig) när NI köpte upp å byggde om, men jag vet inte.

1
Bevaka tråden