Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Undrar om någon vet om man kan komma runt regionskodningen för DVD spelaren i tex pb g4?
Vore trevligt att kunna se filmer från USA och från europa.
Har hört att man kanske kan bara byta ut en inställningsfil i systemmappen...
Kan man kasta preference filen fortfarande och starta om programmet? Sa far man pa nytt valja region. Det cirkulerar aven en cracked version av DVD spelaren, har jag hort...
Helst skulle jag vilja ha en slutlig lösning så att man slipper få 4 försök och sedan måste man byta systemfilen igen.
Vad menar du med en cracked version?
Apple har själva släppt en regionfri DVD-spelare (2.2). Eller är det den crackta versionen ni pratar om om? Jag använder den utan problem och behöver överhuvudtaget inte växla mellan olika regioner. In med DVD:n, tuta och kör!
Nä, ärligt talat, jag kommer inte ihåg om jag laddade ner DVD player från Apples sida eller från någon annanstans. Maen om du vill kan jag maila installationsfilen (4MB) till dig. Maila mig privat om du är intresserad.
VAR FÖRSIKTIGA!
Är det inte så att det ni kallar för "Apples regionfria" spelare, i själva verket är en som automatiskt känner av vilken region du använder och efter x antal spelningar låser spelaren vid den regionen.
M.a.o. spela 5 japanska DVD skivor och din spelare låser på den regionen.
Observera att låsningen sker i spelaren och inte i någon fil på hårddisken.
Jag har med framgång uppdaterat min dvd "firmware" till min g4 titan. Nu sitter låset inte i dvd´n utan i mjukvaran.
Kan ändra regioner som jag vill.
No problemo.
En sak kanske man skall påpeka, det är att läsa read me filerna NOGA.
Annars är det nog ok.
Om du har samma typ av DVD så är "fixet" det sammma.
Om du kollar under "Apple Systeminformation" så ser du vilken DVD spelare du har.
I min Ti sitter det en Matshita SR-8187
Jag skulle bara vilja tipsa om en site likn Opus: de här har även en del original-firmware. Kan vara praktiskt om man lämnar in för garantirep, om nu spelaren inte är helt död… Det är nog inte populärt att pilla med firmware tror jag. Eller hur är det med det? Bryr sig Apple om man pillar med firmware? http://www.wormintheapple.gr/macdvd/