Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ännu fler frågor från en som vill pc->powerbook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-02-14 13:34

Har tänkt och köpa mig en liten 12" Powerbook men har ett par frågor som jag hoppas får svar på från er erfarna powerbook-användare

1. Hur funkar den i konstant körning, jag gillar att ligga och idla irc och liknande även när jag sover så jag är lite nyfiken på hur den klarar sånt och även om den har nåt strömsparningsläge som drar ner på cpu-hastighet, diskar och allt men fortfarande är uppkopplad mot nätet.

2. Funkar VGA-utgången med en vanlig PC-skärm eller är det nån specialare så att man behöver nån konverterare?

3. Hur mycket minne behöver man, står och väljer mellan 384MB och 640MB.

• Medlem
  • International user
  • 2003-02-14 13:59

1. Du kan aktivera Powerstep på processorn så att den jobbar långsammare och strömsnålare, du kan även sätta HDn på att spinna ner när den inte används och givetvis sätta skärmen i vila.

2. Du behöver en specialkabel mini-VGA till VGA. Finns att köpa hos Apple för dryga 200 pix.

3. Gjutet 640 MB. X behöver det!

• Medlem
  • International user
  • 2003-02-14 15:39
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mattan:
2. Du behöver en specialkabel mini-VGA till VGA. Finns att köpa hos Apple för dryga 200 pix.

Det enda jag hittade som extra val till powerbooken var en DVI->VGA adapter men tittar man i produktbladet till 12" powerbook så står det "VGA-utgång med hjälp av den medföljande Apple VGA-bildskärmsadaptern"

Är det möjligt att man får med en vanlig VGA-adapter?

• Medlem
  • International user
  • 2003-02-14 15:50

Det stämmer, man får med en miniVGA-till-VGA med PB12".

Blandade ihop det med Video-adaptern. Ber om ursäkt för det.

Tillägg: Video-adaptern ingår oxå med PB12"! Då kan du koppla datorn till S- och kompositvideo.

[ 14. februari 2003, 17:35: Meddelandet ändrat av: mattan ]

1
Bevaka tråden