Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Phasers

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

jag behöver VÄLDIGT bra phasers (mjukvara helst, men hårdvara ifall ni inte vet nåt om nån soft mjukvara)

vars Rate kan gå upp i typ 16-20 000 hz
eller Väldigt väldigt högt iallafall, men för det jag vill göra så är det nästan ett måste

Kan man på nåt sätt göra det Själv om det inte existerar nån som går så högt?

genom typ, kopiera signalen och på nåt sätt... äh glöm de

Mvh
jag

  • Medlem
  • 2004-03-05 11:59

Har för mig att Ohmforces Mobilohm klarar av det, inte helt säker dock..

http://ohmforce.com/ViewProduct.do?p=Mobilohm

Varför ska den gå så fort? Jag misstänker att 16kHz rate inte hörs, eller iallafall blir något annat än en phaser (eftersom det händer saker med ljud när man börjar modulera det i audiohastighet, dvs över 50-100Hz).

Jag tror inte det är så jättesvårt att skriva en phasereffekt själv om du är lite programmeringskunnig, och då är det ju lätt att sätta vilken rate du vill. Testa att söka på "phaser dsp code" eller något sånt.

Om vi säger såhär var kan man skaffa en phaser som liknar den i korg´s 90 tals mackapärer?
Jag har velat köpa en t3 ex bara för att den har just den phasern jag drömmer om och att den kan ladda in ehhm samplingar..
Finns det så bra pluggar?

jo, det är just att jag Vill att phasern ska gå upp i att bli ja, audiohastighet som du nämnde.
har lite idéer.

mobilohm klarar inte 16 000...

Du får nog skriva något själv i såna fall. Eller köra fm/am istället...

Har inte en aning om T3:ns phaser, men Korg har väl släppt ett par effektboxar baserade på effekterna i Triton (AR8000 eller nåt sånt?), och där borde det ju finnas en phaser.

1
Bevaka tråden