Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt iBook-batteri DOA

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gällivare
  • 2001-09-17 21:47

Köpte ett nytt iBook-batteri (Till min RevA). Det verkar vara stendött och tar inte emot laddning. Verkar som att bäst-före datum har gått ut på det...

Finns det något sätt att få igång iBook/PowerBook-batterier som har legat för länge?

Var på väg att köpa ett häromdagen (fr. Macoteket) Marcus lät förklara att det varit fel på den serie de haft inne och de ville inte sälja... (klass!)

Kolla med din leverantör. Förmodligen läge att returnera rakt av......

..eeehhh.... det är ´gamla´ iBook vi snackar om hoppas jag..... :rolleyes:

Det är garanti på batterierna (1år från inköp) så det skall inte vara några problem att få det "dåliga" batteriet utbytt mot ett nytt hos tex Swedeserv (tel 08-749 24 15).

• Medlem
  • Gällivare
  • 2001-09-19 22:29

Batterit har skickats tillbaka till PC-express, får hoppas på att de får fram ett nytt fungerande (och att de inte bara tar nästa från hyllan och skickar det...)

Jag kollade lite trådar om iBook och batterier, såg att några overseas hade lämnat sina iBook oanvända några veckor och därefter inte kunnat ladda batterierna längre, då de hade kommit under "den kritiska gränsen" för att kunna laddas.

Apple rekommenderar att man tar ut batteriet om man inte ska använda datorn på några veckor just med hänsyn till detta.

Svagt att inte apple har gått ut med detta tydligare!

Svagt av apple att sälja en så bristfällig batteri-konstruktion!!

äääh det var väl inte så farligt hade kunnat vara mycket värre, batteriet hade ju kunnat brinna t.e.x... :eek:

1
Bevaka tråden