Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta effekter till ny kanal?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lite jobbigt att ha spelat in två gitarrer på olika kanaler och sedan försöka få effekterna på kanal 2 att låta likadant som på kanal 1.

Kan man "kopiera" effekterna till en annan kanal?

Antar att det vore enklare att bara använda en bus men jag orkar inte ge mig in i något sådant.

Tack

Du kan välja att kopiera effektinställningen i rullgardinsmenyn i pluginfönstret. Sen öppnar du bara samma plugin på den andra kanalen och väljer paste.

Annars kan du kopiera mellan kanaler i Audio Configuration genom att använda "handen" och hålla inne ctrl när du drar till en annan kanals effektslot.

Så funkar det iallafall i 5.5.1 på PC.

/Rob

Edit: Fixade lite dyslexi i realtid

På mac är det Alt-knappen som kopierar. Vet att det är en gammal tråd men hur "ersätter" man en insert och på så vis flyttar en insert före den andra?

Var hittar man "Send" effekterna i Cubase SX2?
I SX1 så finns ju Send effekterna i samma meny som VST instrumenten men nu när jag skulle hjälpa en kompis med SX2 så hittade jag inte dem.

De har gjort om lite, antar att det har med automation att göra. Högerklicka i arrange och välj "add fx channel track" så får du upp det som ett vanligt audiospår som du kan rita in automation på osv. Dyker självklart upp som ett sendalternativ i listan också.

Ah...I see...tack för hjälpen!

Vad har Cubase SX i en Logic tråd att göra?

Ja du jag orkade inte skapa en ny tråd bara för att fråga en sån liten sak...polis!

Vilka vilda fasoner!!! hehe

  • Medlem
  • 2005-03-23 07:38

Där är polisen. Allvarligt talat, så svårt är det inte att skapa nya trådar. En ny tråd gör det lättare för folk att hitta vad de söker efter och minskar förvirringen. Tänk på det nästa gång.

Jovisst skulle det vara mindre förvirrande....men för varje kommentar som vi skriver i den här tråden som inte handlar om "Flytta effekter till ny kanal?" så gör vi den ju bara ännu mer förvirrande...alltså borde man ju skapa en ny tråd för att kommentera "skälla på feltramp i olika trådar"!

1
Bevaka tråden