Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mecenatrabatt på Logic?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-02 17:14

Innefattar mecenats 50%-iga rabatt på apple-mjukvara på Apple Store även Logic Pro & Express? De är ju nästan apple-program, fast ändå inte riktigt...

låter ganska orimligt.. tyvärr.. men helt klart värt att kolla upp!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-10 00:38

går ju knappt hitta logic på applestore om man e inloggad som mecenat. Tar man sök och sen logic så hoppar den ur "mecenat mode"..

Logic 6 pro SEK*11.970,00

estrad tar ju 9990 ink moms, billigare än US pris ju, men ändå, ett par % off hade ju varit schysst

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2004-05-18 09:41
Ursprungligen av champ:

...men ändå, ett par % off hade ju varit schysst

Det är nog mer än så. Är det inte typ 50%?? Eller nåt. I så fall är det ju härliga 5000 spänn!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-18 12:03

testade och man får ju bara 50off på typ mac os x o.s.v. inte på logic, why?

Mecenatrabatten på hårdvara ligger på 5-10% om jag minns rätt - inte så mycket att det är värt att köpa bara därför, men ska man köpa ändå kan det ju vara värt att kolla om man kan få den. Att det inte är någon rabatt på Logic och de andra "professionella" programmen kan jag tänka mig är en policyfråga; Apple tycker kanske inte att studenter har behov av Logic etc i sin undervisning på samma sätt som en dator. Man skulle kanske ringa Apple och höra?

  • Medlem
  • 2004-05-18 17:12

mecenatrabatten är på 10% och "utbildnings-rabbatten" (dvs den för lärare av alla sorter och studenter som av outgrundlig anledning inte använder mecenatrabatten) är på 5%. I Apple store education finns logic och andra ljudapps... (Fast vid närmare granskning verkar Logic-priset vara det samma överallt, 11 970 kr...)

Edit: Hittade lite klartext om det jag
påstår om utbildningsrabatten ovan:

"The Apple Store for Education har allt du
behöver för arbete och fritid. Det bästa av allt är
att studenter, lärare och personal kan spara* upp till

- 8 % på Apple-datorer
- 33 % på Apple-program
- 17 % på Apple-tjänster

och få en e-kupong på 200 kr när
de öppnar ett Apple Store-konto."

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2004-05-25 13:35

Nja, Macoteket ligger under 10 000 kr.
/Conny

  • Medlem
  • 2004-05-25 14:12

"samma överallt" betydde här "överallt på apples butikssidor"...

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2004-05-25 14:43

Såklart! Dumma mig...

1
Bevaka tråden