Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver lite hjälp med Fruity Loops Studio Producer

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis börjat använda FL4. Fattar dock inte hur man får hårddiskinspelningen att funka och hur man lägger på effekter på enskilda ljud. Nån som kan hjälpa mig på traven?

  • Medlem
  • 2004-05-08 14:38

Vad säger manualen som du fick med när du köpte programmet?

  • Medlem
  • 2004-05-08 14:45

jgb, nu kommer Kloon med sina obekväma åsikter igen.

Du har inte med att göra huruvida han har en piratkopierad version eller ej.
Jag är ganska säker på att även du har en mp3 eller något annat olagligt godis på din hd.

Kloon blir lite irriterad på folk som leker moralpoliser!!

Men jag gillar dig ändå jgb!!!

  • Medlem
  • 2004-05-08 14:54

Kloon: 99musik har som policy att inte hjälpa till med saker som är piratkopierade. Detta är inget som jag personligen har beslutat. Fråga vem som helst av de andra moderatorerna/administratörerna om du känner dig tveksam.

Nej, policyn är inte nedskriven i sten, men det är en av de sakerna som har funnits med på 99musik sedan början.

  • Medlem
  • 2004-05-08 14:57

Jag förstår dig, jgb. Som moderator har Du ett visst ansvar.

Ville bara dryfta min åsikt.

  • Medlem
  • 2004-05-08 15:07

Tänk ifall stackars "rock strongo" verkligen har en licens!! :kaaaka!:

kloon: då kanske han har den där manualen som han antagligen kan hitta lösningen i.. annars så får nån annan försöka svara på frågan. Om du har problem med våra regler här på forumet så skicka ett pm så kan vi snacka om saken offlist istället för att paja andras trådar.

rock strongo: jag har tyvärr inte testat fl sen det var gratis och enbart en liten enkel trummaskin.. så jag kan inte hjälpa till. Men kolla i manualen som sagt.. om inte det hjälper så finns det utan tvekan någon annan här på forumet som kan hjälpa till

  • Medlem
  • 2004-05-08 17:21

-----------------------------
Volantiz skrev: kloon: då kanske han har den där manualen som han antagligen kan hitta lösningen i.. annars så får nån annan försöka svara på frågan. Om du har problem med våra regler här på forumet så skicka ett pm så kan vi snacka om saken offlist istället för att paja andras trådar.
----------------------------
Volantiz.

Det var jäkligt taskigt sagt!
Menar du att jag "pajat" tråden bara för att jag har haft en åsikt?

  • Medlem
  • 2004-05-08 18:11

Ooops!
Nu blev det tyst från Volantiz.
med all rätt, han har ju fel.

Är han en moderator? Det står veteran.
Vore lättare om jag visste vad det var för någon
jag måste "diskutera" med.

kloon: jag skickar ett pm till dig om en stund.. precis käkat och har lite annat att fixa. Och jo.. jag är en av administratörerna. Spelar det någon roll i sammanhanget? Du kan skriva ditt svar i ett pm istället.

Om du klickar på samplern/kanalen/ljudet i fråga så får du upp en ruta där du ställer in filter/envelopes/oenmassaannat, uppe i högra hörnet på den rutan kan du välja vilket effektkanal som själva ljudet/kanalen ska skickas till. Ställ in ett nummer där. Därefter går du in i "FX" rutan längst upp till höger i Fruity. Där kan du sen lägga på effekter i den effektkanal som du ställde in nyss.

Tack för hjälpen Random!

1
Bevaka tråden