Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firewire CD-R / Firewire Chassi

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2001-12-29 00:34

Jag skulle vilja ha lite åsikter om Firewire-brännare som följer följande kriterier.

  • Relativt billig <3000

  • 12x eller bättre

  • Känt god optik / mekanik internt

Resten är oväsentligt, vore iofs OK med en Oxford brygga i lådan men det spelar ingen roll.

Eller ett billigt (finns inga vad jag hittat) och (läs kompatibelt) Firewire chassi som går att få tag i enkelt så jag kan bygga skiten skälv.

Storleken är av underordnad betydelse, ska användas till flera G4 :or och ett par iBooks.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2001-12-29 22:59

Har själv en LaCie 12x10x32 FW-brännare, som i själva verket är en Sanyo CDBP-121032A. Jag tycker att den fungerar bra. Har haft den i över ett år nu. Och den bara fortsätter att spotta ut cd-skivor. Vet inte vad en sådan skulle kosta nu men en 12 brännare kan inte vara dyr.

  • Medlem
  • 2001-12-30 01:23

Kan varmt rekommendera denna:

CD Cyclone 16x CDRW Firewire, inkl Toast
Med ett mycket attraktivt chassi från CD Cyclone.
Den har äkta Burn Proof som gör en paus i bränningen om det skulle uppstå problem, när problemet är löst så fortsätter bränningen utan att du märker någonting.

- Extremely fast 16x10x40 CDRW Technology
- Burn-Proof* technology for No-Buffer Underruns when writing fast
- Revolutionary external FireWire design
- 16x Record, 10x Rewrite, and 40x Read
- Record a full length CD in about 4.5 minutes
- Firewire connectivity for Plug and Play while the computer is On
- Compatible with a large number of CD-R and CD-RW media
- Easy to transport around the office with stylish handle
- Soft, desk friendly feet won´t scatch your desktop
- Stackable design
- Includes Toast Software for Macintosh

iTunes kompatibel och funkar kanon under OS X.
3244:- på Macoteket

/PJ

[ 30-12-2001: Meddelandet ändrat av: PJ ]

Vill du kunna ta med dig brännaren i fickan och använda den som en mp3-spelare från CD, finns Philips JackRabbit, som jag kommer att beställa nästa vecka. Ok utseende, om än inte lika snygg som CdCyclone...

3500 på macoteket
3200 på dustin
3500 på city stormarknad/coop power

Har du kollat att någon lycktas med att bränna direkt från iTunes på Philips JackRabbit och att den är kompatibel med MacOS X - skulle jag nog göra så att jag inte blev besviken efteråt.

1
Bevaka tråden