Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

program

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2004-08-09 23:21

hej!
jag har ingen förstärkare, men jag har hört att det finns program som funkar som förstärkare. man kopplar gitarren till datorn å vips så har man tex distat ljud ut i högtalarna.

hjälp mig!!!:)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-09 23:57

Det finns ju ampfarm, guitarrig, guitarfx med flera. Vad som är gratis och bra och sånt har jag ingen koll på dock, guitarrig fick mycket bra kritik i mm men gratis är det inte precis. Det finns ju demoversioner iofs.

Guitar Rig ska vara bra. Har inte provat själv då jag är nöjd med min podxt.
Men det finns en demo här:
http://www.nativeinstruments.de/index.php?guitarrig_us

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-10 00:15

Till nya Mac-datorer (sedan i våras någon gång?) medföljer programpaketet iLife, i vilket programmet Garage Band är en vital del, som låter dig göra just det du skriver, förutsatt att datorn har en ljudingång. Ordnas annars med ett annat ljudinterface, finns sådana som kan ta riktig, ordentlig gitarrsladd också. Du kan ju kolla in www.apple.com där jag tror rätt mycket info om programmet är upplagd.

• Oregistrerad
  • 2004-08-10 00:58

Dock så behöver du för att det skall funkar bäst någon sorts micpremap eller annan grej mellan gitarr och dator. Personligen tycker jag att du skall kolla in på riktiga grejs i stället.
Om du skall ha grejen o använda dem framför datorn kolla in DG Stomp, V-amp, Pod mm.

Har testat den här "datorriggen". En häftig grej men låter skit rent ut sakt.

/D

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2004-08-11 07:34

Tack allesammans för hjälpen...nu ska jag forska lite...:)

• Oregistrerad
  • 2004-10-01 00:18

Köp en V-Amp 2, Pro, POD 2:a, POD XT. Eller ännu bättre något som slår dem alla på käften. En DigiTech 2101, 2110 etc...

/Danne

Har testat Guitar Rig-demon, och jag tycker förstärkarna låter svinbra. Uppmikningarna av lådorna var väl sådär, men överlag tycker jag lyckats att göra ett Reason för gitarrister.

Synd att man inte kan köpa Guitar Rig för typ 2500 utan fotpedalen.

• Oregistrerad
  • 2004-10-05 00:54

Billigare med riktiga grejer ju. För de pengarna skulle jag i dag hellre köpt en POD 2:a eller V-Amp 2 beggat + någon stereobreddare + Enhancer, Noisegate etc...

Men Steinberg V-Stack alt. IK Multimedia Amplitube är enligt mig bättre än Guitar Rig...
Rumsklanger, reverb o div. annat kan man fixa lätta med andra gratispluggar som nätet erbjuder

/D

1
Bevaka tråden