Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver hjälp att hitta en saliv-trumpetsampling!!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter här och jagar en sån där samplad trumpet där man hör salivet gurgla vid ventilen,om ni förstår.
Jag får skallebank av SAM Trumpets och alla andra samplingsskivor.
Vill ha en mjukt spelad trumpet.
Har ni hört Nils-Petter Molvaer?En sån trumpetsampling vill jag ha.

En sån här: (klicka på ENTER)
http://www.nils-petter-molvaer.com/

Kan nån hjälpa mig på traven?

uuh..

Uhh..till salivtrumpeten eller mig...
Ingen som vet,ingen som vet?

Åt "där man hör salivet gurgla" förstås.
Tyvärr vet jag inte vart du ska leta..

  • Oregistrerad
  • 2004-08-21 20:53

du kanske kan gurgla lite ljud själv och lägga in i sam-patcharna?

Jag spelade in blås på en låt i förra veckan......lyssna på de sista tonerna (det är en trombon också....mende är inspelade hyfsat separerat). Om det är något i stil med vad du behöver kan jag sampla loss de.....

http://www.easedrop.com/99musik/geronymosnippetaif.mp3

Har iofs 650 olika blåstagningar som inte används....så det borde finnas något du kan använda!

Det var precis det jag menade Martin.En trumpet där man hör "blåset" så att säga.
Jag lånar gärna en sampling av dig.

Jag har plockat ut alla trumpet-tagningar. Mycket är skräp och det blir ett klipp och klistra jobb som heter duga....men förhoppningsvis hittar du något att använda. Du kommer att höra en svag trombone i "bakgrunden"....de spelade in i samma rum men har olika mikar.

169 Mb trumpet-tagningar (24 Bitar, 44.1 Khz, zippad)

Tagningarna går i 100 BPM och i 3/4 C-dur. (ifall det underlättar klippandet)

Edit: fixade länken

Om du använder dig utav hela eller delar av fraser så att ursprungs-arret är igenkännligt så kan du väl skriva dit att din låt innehåller samplat material av "Gerronymo street" skriven av "imaskopi". (Det gäller alla andra som eventuellt också laddar ner dessa trumpeter!)

Det lovar jag.
Tackar så mycket!!

David

Tackar för samplingarna, ska bli spännande att höra dom !

Bara så att ni vet så plockar jag bort länken nu. Behöver göra lite plats på min webserver!

Hoppas att du/ni hittade något som funkade!

1
Bevaka tråden